Oxigénmaszk kellett a pilótáknak a budapesti gépen
![Air France Airbus A319](https://cdn.origo.hu/2023/12/E2W0qlWkBjxEXvevEBVbAwl4Xf3v6Ac_anFPpl4TweQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2MzZTcxOWJjMWFiNTQ3ODM4OGE0OGYxOTU1NDlmNTJl.webp)
Komolyabb problémától tartottak a pilóták azon az Air France-gépen, amely hétfő reggel nem sokkal a felszállás után kénytelen volt visszafordulni Budapestre – derül ki az Aviation Herald beszámolójából. A Párizsba tartó Airbus A319-100-as repülő Tata környékén járt, és már 23 ezer láb (7010 méter) magasságba emelkedett, amikor a pilóták füstöt észleltek.
Oxigénmaszkot vettek fel, vészhelyzetet jelentettek (Mayday), és azonnali visszafordulást kértek Ferihegyre.
A pilóták először azt közölték, hogy feltételezésük szerint tűz ütött ki a fedélzeten, később viszont azt jelentették, hogy a pilótafülkében van füst.
A felszállás után 23 perccel a gép rendben leszállt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 13R futópályáján.
A személyzet azt jelentette, hogy el tudják hagyni a futópályát, a légiutas-kísérők pedig azt közölték, hogy nincs tűz a fedélzeten.
Az Aviation Herald információi megegyeznek az Airportal.hu repülési szakportál hétfői értesülésével, miszerint a füstöt és az égett szagot a pilótafülke egyik meghibásodott monitorja okozta. A repülő négy és fél órás késéssel érkezett Párizsba.