Az alacsony üzemanyagárak és az utasbarát fordulat nyomán egyre nyereségesebb Ryanair vezérigazgatója akár hátra is dőlhetne székében, Michael O'Learyt azonban nem ilyen fából faragták. Az üzletember a Financial Timesnak adott interjújában nem kisebb célt tűzött ki, mint hogy cége lesz az utazás Amazonja.
A vezérigazgató azt tervezi, hogy a Ryanair megújuló honlapján szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos szolgáltatásokat fognak értékesíteni. „Az új honlappal most lehetőségünk adódik arra, hogy a Ryanair.com ne csak a légitársaság oldala legyen, hanem
olyasmi, mint az európai utazások Amazonja"
– utalt a népszerű amerikai kereskedőoldalra. A honlapon minden szolgáltatás – hotelek, TripAdvisor – elérhető lesz – mondta O'Leary, aki szerint a társaság mérete lehetővé teszi, hogy kiüssék a jelenleg működő közvetítőket.
A Ryanair bevételeinek jelenleg körülbelül a negyede származik a kiegészítő szolgáltatásokból, ezt azonban a vezérigazgató növelni akarja. Ezzel az aránnyal egyébként az ír fapados cég csak az ötödik azon a listán,
amelyen a Wizz Air például a második 33,7 százalékos mutatójával.
Kiegészítő bevétel
(az összbevétel százalékában, 2014)
1. Spirit 38,7
2. Wizz Air 33,7
3. Allegiant 32,4
4. Jet2.com 28,5
5. Ryanair 24,6
Forrás: IdeaWorks Company
Tény, hogy míg a magyar kötődésű diszkont légitársaság az utóbbi időben egyre újabb módszerekkel próbálja feljebb tornászni kiegészítő bevételeit (ablak mellett foglalt ülések drágítása, a nehezebb feladott poggyászok díjának emelése, a dinamikus poggyászdíj bevezetése, a Wizz Air Discount Club feltételeinek szigorítása, stb.), addig a Ryanair utasbarát fordulatának keretében több extra díjat csökkentett, és az utasok megtévesztéséből is visszavett.
A Ryanair új honlapja egyébként október 1-jén indul. A társaság szóvivője a MailOnline-nak ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a regisztrációhoz kötött és feljavított MyRyanair
személyre szóló szolgáltatásokat, ajánlatokat fog kínálni.
A jelenleg napi 1,2 millió látogatót vonzó honlap más termékek – autóbérlés, ülőhelyfoglalás – eladását is könnyíti, később pedig további szolgáltatások is megjelennek majd a kiegészítő bevételek növelésére.
Dübörög a hajtómű
A Ryanair nemrég negyedével emelte idei profitvárakozását, amely így 1,18-1,23 milliárd euróra bővülhet. Ezt az összeget 2 milliárd euróra szeretné emelni Európa legnagyobb légitársaságának vezetője a következő 6-8 évben, az utasszámot pedig az erre az évre várt 100 millióról 160 millióra tervezi növelni ez idő alatt.