November óta készült Spanyolországban élő lányához, szabadságot vett ki, az utolsó pillanatban mégsem tudott oda elrepülni egyik olvasónk, akit egy apró hiba miatt nem engedtek felszállni a Wizz Air járatára. Az ügyintéző arra való hivatkozással utasította el február 17-én a beszállást a barcelonai járatra, hogy az utas beszállókártyáján a Szabados Katalin név szerepelt, míg a személyi igazolványában a Szabóné Szabados Katalin.
Betű szerint igaza volt az ügyintézőnek, aki egyébként nem a Wizz Air alkalmazottja, hiszen a beszállítást egy másik cég, a Budport végzi a légitársaság megbízásából. A Wizz Air üzletszabályzatában ugyanis ez áll (6.1.8. pont):
A foglaláskor az Utas köteles az utazáskor használandó Útiokmányában szereplő teljes nevét megadni.
Amennyiben erre a foglaláskor vagy a foglalástól számított két órán belül a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével nem kerül sor, az Utas nevének kijavítása csak névváltoztatási díj fizetése ellenében történhet, melynek összegéről Telefonos Ügyfélszolgálatunknál vagy a Honlapon tájékozódhat."
Olvasónk hiába mutatta meg a társadalombiztosítási kártyáját és az adókártyáját is, amelyek Szabados Katalin névre voltak kiállítva, és a születési dátum egyezett a személyiben szereplővel, az ügyintéző nem fogadta el azokat, mert nem fényképesek. Panaszosunk arra is hiába hivatkozott, hogy
korábban utazott már Szabados Katalin néven, és nem volt problémája ebből.
A teljes név kiírása alól az sem ad felmentést, hogy a foglaláskor csak két rubrika áll rendelkezésre: ilyenkor egy rubrikába több nevet kell beírni, ahogy az az úti okmányban szerepel.
Olvasónk kész lett volna a helyszínen módosítani a nevet, erre azonban legkésőbb a csak a járat indulása előtt három órával lett volna lehetőség. A névváltoztatás díja ráadásul igen magas: az interneten keresztül járatonként és utasonként 13 950 forint, míg telefonon keresztül 18 600 forint.
A Wizz Air telefonos ügyfélszolgálat hívásdíja egyébként is borsos: 250 forint percenként.
Ilyen esetben a helyszínen már csak arra van lehetőség, hogy az utas elmegy a terminálban lévő Wizz Air-irodába, ahol a járat indulását követő 30 percen belül átírják a jegyét egy másik járatra 21 700 forintért, és módosítják a neveket rajta irányonként 18 600 forintért. Ez így összesen 58 900 forint, és könnyen elképzelhető, hogy jobban jár egy új jegy megvásárlásával.
Megkérdeztük az esettel kapcsolatban a Wizz Airt, valamint azt is, hogyan kíván javítani a földi kiszolgálás és az ügyfélszolgálat minőségén, rugalmasságán, illetve tervezi-e ingyenessé tenni a telefonos ügyfélszolgálatot, vagy mérsékelni az árát. Ezt válaszolták:
„A Wizz Air minden ügyfélkérdést és észrevételt egyedileg kezel, előírásainknak megfelelően. Az ügyfeleket arra biztatjuk, hogy a wizzair.com oldalon található online bejelentőn keresztül jelentsék be panaszaikat, amelyeket a lehető legrövidebb időn belül kivizsgálunk. Értékeljük a visszajelzéseket és
azon vagyunk, hogy folyamatosan fejlesszük szolgáltatásainkat a földi és a légi kiszolgálásban egyaránt,
miközben továbbra is a lehető legjobb árakon kínáljunk utazási lehetőséget hálózatunkban, és biztosítsuk utasaink, személyzetünk és repülőgépeink biztonságát."
Megkerestük a beszállítást végző Budportot is. A konkrét esetről ők sem kívántak nyilatkozni, ám az általános eljárásrendről az alábbi tájékoztatást adták.
"Az utazás során használni kívánt úti okmányban szereplő névnek minden esetben meg kell egyeznie a repülőjegy-foglalásban, illetve az azt követően kiállított beszállókártyán szereplő névvel. Ez nem légitársasági szabályozás, hanem a IATA (International Air Transport Association) által előírt szabály, amit a légiközlekedésben részt vevő valamennyi szervezetnek be kell tartania.
Az utaskiszolgálásban résztvevő munkatársainknak nincs lehetőségük az IATA által előírt szabályokat felülbírálni.
A BUDPORT kiemelten kezeli az utasoktól beérkező észrevételeket, javaslatokat és ezekről folyamatosan konzultál az érintett légitársaságokkal. Az általunk képviselt járatok biztonságos és pontos kiszolgálása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a repülőtéri utasélmény maximalizálására és az utaskiszolgálás színvonalának fejlesztésére."