Az American Airlines Embraer E170 típusú gépe, amelyet a Republic Airlines üzemeltetett Raleigh-ból New York La Guardia repülőterére tartott, ám egy villámcsapás miatt a John F. Kennedy (JFK) repülőtéren hajtott végre kényszerleszállást, ahol hosszabb leszállópályák vannak. A repülő a villámcsapáskor ráadásul komoly légörvényen haladt keresztül – tudósít az ABC7NY.
A leszálláshoz készülődő repülő pilótája előzőleg útvonal-módosítást kért az irányító toronytól, mert a gép előtt komoly zivatarfelhők alakultak ki. A torony a magasság és a sebesség tartására kérte a pilótát, amíg a jobbra fordulást engedélyezi. A pilóta azonban azonnali fordulást akart, másodpercekkel később pedig becsapott a villám.
Ne küldjetek át rajta megint, elég rossz volt"
– mondta a pilóta, aki a JFK repülőtérre kért átirányítást.
Az utasok ijesztő élményről számoltak be. Hatalmas csattanást és fényvillanást tapasztaltak, utána pedig körülbelül 30 métert esett a repülő. „Olyan volt, mintha egy hullámvasúton ülnénk" – mesélte egyikük. „Azt hittem, egy rakéta csapódott eblénk" – tette hozzá.
A villámcsapás látható nyomokat hagyott a repülőgépen.
Egy átlagos repülőgépet átlagosan két évente egyszer ér villámcsapás – derül ki egy pilóta könyvéből. Patrick Smith szerint a villám tipikusan a repülő valamelyik kiálló részébe csap, az azonban viszonylag ritka, hogy ez látható nyomot vagy az elektromos rendszer sérülését okozná.
A legtöbbet még csak észre sem lehet venni.
A modern repülőket egyébként úgy tervezik, hogy ellenálljanak az ilyen villámcsapásoknak, és egyfajta Faraday-kalitkaként működnek. Attól sem kell tartani, hogy a szárnyakban elhelyezett üzemanyag meggyulladna.