Az Air New Zealand híres arról, hogy magas költségvetéssel készít olyan rövidfilmeket, amelyek a hagyományokkal szakítva mutatják be a biztonsági előírásokat a repülőgépek felszállása előtt. Egy korábbi videót, amelyen csinos bikinis lányok magyarázzák el a biztonsági útmutatót, mi is bemutattunk (itt megnézheti).
Az új-zélandi légügyi hatóságnak azonban nem tetszenek a légitársaság szokatlan bemutatói. A legutóbbi, szörfözést középpontba állító klippel kapcsolatban például ezt írta: „Ahogy már korábban is jeleztük,
a videó időnként nagymértékben eltér a biztonsági üzenettől,
és bár elismerjük az igényt a néző lekötésére, a tárgyhoz nem tartozó anyag elvonja a figyelmet a biztonsági felhívás irányától és tartalmától." A Safety Safari című klip főszereplői profi szörfösök, egyikük a Sports Illustrated magazinnak is modellt állt már.
Az Air New Zealand azzal védekezik, hogy ezek a biztonsági videók a nézők figyelmének lekötését célozzák, és mindig szigorúan tesztelik a hatékonyságát a közönség körében. Összehasonlították a hagyományos módszerekkel, és úgy találták,
sokkal többen nézik ezeket az innovatív videókat.
A légitársaság szerint eddig összesen 83 millióan tekintették meg a videókat az interneten.