A hét kilométer hosszú közúti alagút a Csola-hegy legmagasabb, 6168 méteres csúcsát szeli át, és
két órával rövidíti le az utat Csengtuból, Szecsuan tartomány fővárosából a tibeti Lhászába.
A kétsávos alagút 2012 óta épül, a forgalomnak jövőre adják át. A beruházás 1,15 milliárd jüanba (48 milliárd forint) került. Naponta 4-5000 jármű haladhat át rajta, míg a kanyargós hegyi úton legfeljebb 1500.
Az alagúttal elkerülhető a jelenlegi 40 kilométeres szerpentin, amelyen a szédítő mélységeken kívül lavinák, kőomlások, extrém hidegek és oxigénhiányos levegő is fenyegeti az autósokat. A Hszinhua hírügynökség cikke szerint ez volt minden idők legnehezebb alagútépítése Kínában.
Az 1951-ben elkészült szecsuani volt az első autóút, amely Tibetet összekötötte Kínával. Azóta Csinghajból és Hszincsiangból is vezet autóút "a világ tetejére".