Újabb részletek láttak napvilágot annak az utasszállítónak a sorsáról, amely a kapitány rosszulléte miatt hajtott végre kényszerleszállást Kanadában. A KLM Boeing 747-400 típusú gépe Amszterdamból New Yorkba tartott 36 000 láb (10 973 méter) magasságban az Atlanti-óceán felett, amikor a kapitány szívrohamot kapott. Az első tiszt a 330 tengeri mérföldre (611 kilométer) lévő St. John's repülőterén tette le a gépet, a kalandok azonban nem értek véget.
A leszállás után a készenléti egység emberei jöttek fel a fedélzetre, majd 30 perccel az érkezés után kerekesszékben tolták ki a kapitányt a pilótafülkéből.
A pilóta magánál volt, és elnézést kért az utasoktól.
A személyzet közölte az utasokkal, hogy a helyettesítő személyzet, amely New Yorkból vitte volna vissza Amszterdamba a gépet, egy chartergépen St. John'sba repül, és körülbelül négy és fél óra múlva érkezik meg, hogy elvigye őket New Yorkba.
Leszállni azonban nem lehetett a gépről, mert megfelelő földi személyzet híján nem tudták volna azokat a lovakat lepakolni, amelyek a csomagtér hátuljában voltak elhelyezve. Márpedig ha az utasok leszállnak, a gép állítólag a farokrészére billent volna. Ekkor derült ki az is, hogy a helyettesítő személyzetnek mégsem sikerült elindulnia New Yorkból.
Öt óra várakozás után az utasok mégis elhagyhatták a gépet – írja az Aviation Herald. Amikor megkérdezték, hogy végül mi lett a lovakkal, azt a választ kapták, hogy Amszterdamban újraszámolták a gép egyensúlyát, és
kiderült, hogy a többi csomag mégis kiegyensúlyozza a lovakat.
Az utasokat végül hotelbe szállították, hajnali négy órakor már mindenki a szállodájában volt. A gép 25 órás késéssel érte el New Yorkot.