Madárral ütközött a Wizz Air Belgrádból Stockholmba érkező gépe – tudósít az Aviation Herald. A leszállás után madártollakat fedeztek fel az orrfutómű bal oldali ajtaján, a repülőgép orrán pedig egy horpadást az egyik Pitot-cső mellett.
A Pitot-cső egy nyomásérzékelő műszer, amely áramlások sebességének mérésére alkalmazható. A gyakorlatban többnyire a repülőgépek sebességének mérésére használják, ha azonban valami belekerül, a sebességre vonatkozó információ megbízhatatlanná válik.
Az esetről megkérdeztük a Wizz Airt, amely válaszában ezt írta:
„Március 12-én a Wizz Air W6 4201 számú, Belgrádból Stockholm Skavsta repülőterére tartó járatán a HA-LPL lajstromjelű Airbus A320 repülőgép madárral ütközött a Skavsta repülőtérre történő leszállás előtt. A repülőgépet március 14-én átvizsgálták, ezt követően a gép visszatért a katowicei karbantartó hangárba.
A következő menetrend szerinti járatot március 13-án a Skavsta–Lublin útvonalon a Wizz Air egy másik repülőgépével üzemeltette.
Az érintett járat utasait a Wizz Air szabályzata és a vonatkozó jogszabályok szerint étkezési voucherekkel és szállással látta el a légitársaság.
A Wizz Air az érintettek elnézését kéri, de utasaink és személyzetünk biztonsága elsődleges fontosságú számunkra."