A repülőjárat 124 utassal - köztük külföldi turistákkal - a fedélzetén 23 óra 7 perckor indult el Zágrábból Dubrovnikba, de az erős szél miatt nem tudott landolni a dél-adriai városban, ezért vissza akart fordulni Zágrábba. A március végén megnyitott új zágrábi repülőtér irányítótornyából azonban meglepő válasz érkezett:
nem tudják fogadni a járatot, mert nincs személyzet a repülőtéren.
Mivel sem a spliti (amely már 22 óra után bezár), sem a zágrábi repülőtér nem volt nyitva ebben az időszakban, a pilóta kénytelen volt a legközelebbi repülőtér, a római felé venni az irányt.
A Jutarnji List horvát napilap beszámolója szerint a problémák Rómában is folytatódtak. Az olasz rendőrség nem számított nemzetközi járatra, ezért hosszabb ideig tartott az ellenőrzés. Az utasok egy részét buszokkal szállították el szállodákba szombaton reggel, de sokan - főleg horvát gyerekes családok, akik nem rendelkeztek utazási okmányokkal, hiszen belföldi járaton utaztak - a repülőtéren rekedtek.
Az emberek szombaton is több órát vártak arra, hogy egy másik repülőgépet küldjön értük a horvát légitársaság.
A Zágrábból pénteken késő este induló belföldi járat utasai végül szombat délután, 18 óra késéssel érkeztek meg Dubrovnikba.
A horvát sajtó a hétvégén arról cikkezett: szégyen és botrány, hogy egy országban, amelyben a turizmusban az egyik legfontosabb vonzerő, már a szezon elején ilyen történhet. Oleg Butkovic közlekedési miniszter a sajtónak úgy nyilatkozott:
A zágrábi repülőtérnek napi 24 órát kell működnie, ezzel megszegték a szabályokat".
A tárcavezető hozzátette: a polgári légi közlekedési hatóságoktól a legszigorúbb büntetést kéri a fővárosi repülőtér igazgatósága ellen.