Az átlag utas számára a legnagyobb változást az jelentette volna, hogy csak a kisebb méretű, legfeljebb 35cm x 20cm x 20cm-es táskáját viheti fel a fel fedélzetre, a normál méretű, legfeljebb 55cm x 40cm x 20cm-es bőröndjét mindenképpen le kellett volna adnia a beszállókapunál (tehát nem a kinti check-in pultnál, hanem a biztonsági átvizsgálás után), és
azt díjmentesen a csomagtérbe helyezték volna.
Jelenleg két csomagot lehet felvinni ezekkel a méretkorlátokkal, de a gyakorlatban a normál méretű kézipoggyászok jó része most is lekerül a csomagtérbe, ha a csomagok nem férnek fel az utastérbe.
A normál méretű kézipoggyász felvitelére – a kis táska mellett – kizárólag akkor lett volna mód november 1-től, ha az utas elsőbbségi beszállást vásárol. Ennek díja a foglalás készítésekor 1750 forint vagy 5 euró, utólag, legfeljebb az indulást megelőző egy óráig hozzáadva pedig 2100 forint vagy 6 euró.
Ezt a szigorítást most a Ryanair január 15-ére tolta
arra való hivatkozással, hogy az utasoknak legyen idejük alkalmazkodni hozzá, különösen a zsúfolt karácsonyi időszakra tekintettel. A közlemény szerint ugyanakkor a másik változás, ami kedvező az utasokra nézve, már életbe is lépett. A feladott poggyászok súlyhatárát ugyanis 20 kg-ra növelték minden feladott csomagra, a standard csomagdíj pedig 35-ről 25 euróra csökken a 20 kg-os csomagra, ha az utas a foglaláskor veszi azt meg.
A Wizz Air napokon belül, október 29-től változtatja meg a kézipoggyászokra vonatkozó szabályzatát. A társaság eltörli a nagy kézipoggyász díját, így az utasok a fedélzetre vihetnek magukkal egy darab, legfeljebb 55 cm x 40 cm x 23 cm méretű kézipoggyászt. Fontos tudni, hogy ez kisebb, mint a jelenleg külön díj ellenében felvihető 56 cm x 45 cm x 25 cm-es mérethatár.
Arra is érdemes figyelni, hogy ha túl sok kézipoggyász kerülne fel a fedélzetre (ami valószínű), akkor egyes csomagokat díjmentesen áttesznek a poggyásztérbe. Ezért érdemes kivenni belőle az értéktárgyakat és zárhatóvá tenni, nehogy az átminősítéskor kelljen kapkodni, esélyt adva a reptéri szarkáknak.
A beszálláskor pedig fel lehet majd készülni arra, hogy ismét harc folyik majd a beszállási elsőbbségért,
hiszen azok kézipoggyásza biztosan a fedélzeten marad, a többieké viszont lekerül a poggyásztérbe. Elsőbbségi beszállás megvásárlásával természetesen elkerülhető ez a mizéria, mert biztosan felkerül a kézipoggyászunk.