2017. október 29-től eltörli a nagy kézipoggyász díját a Wizz Air – jelentette be a légitársaság. Az utasok a fedélzetre magukkal vihetnek egy darab, legfeljebb 55 cm x 40 cm x 23 cm méretű kézipoggyászt, melynek díját a viteldíj tartalmazza. Ez a méret egyébként kisebb, mint a jelenleg külön díj ellenében felvihető 56 cm x 45 cm x 25 cm-es mérethatár, bár a közlemény erre nem tér ki. Érdemes tehát újra lemérni a kisbőröndöt, mert ami most még átmegy a szűrőn, az október végétől fennakadhat, és akkor jön a pótdíj.
Azok az utasok, akik 2017. október 29-én vagy azután induló járatra közvetlenül a Wizz Air rendszerében korábban megvették nagyobb kézipoggyászukat,
a poggyászdíj 120 százalékát visszakapják WIZZ-számlájukon jóváírás formájában.
A Wizz Air egy új szolgáltatási csomagot is bemutat WIZZ Priority néven. A július 19-től érvényes WIZZ Priority a következőket tartalmazza:
A Wizz Airnél 2012-ben vezették be a különdíjat a nagyméretű kézipoggyász felviteléért. Akkor az utasok kényelmének javítására hivatkoztak. Igyenesen jelenleg csak egy legfeljebb 25 cm x 32 cm x 42 cm méretű csomagot lehet a fedélzetre vinni. Bár a rendszert sokan bírálták, az az előnye megvolt, hogy – szemben a többi fapados légitársasággal –
többnyire mindig volt hely a kézipoggyászoknak a felső tároló rekeszekben,
így nem kellett áttenni azokat utólag a csomagtérbe. Ezt ugyan ingyen megteszik a légitársaságok, de az érkezés után várakozni kell a bőrönd megkapására, ráadásul a reptéri munkások is megdézsmálhatják az abban elhelyezett értékeket (erről bővebben itt írtunk).
Az október végétől ingyenessé tett nagyméretű kézipoggyász felviteléért jelenleg 3150 és 6350 forint közötti összeget kell fizetni járatonként, ha az utas online, illetve telefonon rendeli azt meg. A repülőtéren ez már 11 100 forintba kerül.
A beszálláskor ezért a Wizz Airnél is fel lehet majd készülni arra, hogy ismét harc folyik majd a beszállási elsőbbségért, hiszen azok kézipoggyásza biztosan a fedélzeten marad. A légitársaság valószínűleg azt reméli, hogy több utas vásárolja majd meg az erre garanciát nyújtó magasabb szolgáltatási csomagokat.
A több nagyméretű kézipoggyász a fedélzeten azt is eredményezheti, hogy akinek eddig könnyedén elfért a kisebb táskája a fenti rekeszekben, annak ezentúl az ülés alá kell azt raknia, kényelmetlenné téve az utazást.
Érdekesség egyébként, hogy a versenytárs Ryanair épp szigorítani akarja a kézpoggyászok felvitelét. A 2013 októberében bevezetett üzletszabályzatuk szerint náluk egy legfeljebb 10 kg súlyú, 55 cm x 40 cm x 20 cm méretű kézipoggyász és egy maximum 35 cm x 20 cm x 20 cm méretű kis táska vihető fel a fedélzetre utasonként.
Ám túl sok a csomag,
és a légitársaságnak sok idejébe kerül az átrakásuk a csomagtérbe, a Ryanair ezért most felülvizsgálja ennek szabályozását.