Az előzetes vizsgálatok alapján a hajtómű egyik turbinalapátjának anyagfáradtsága okozta a keddi halálos balesetet a Southwest Airlines járatán - írja az Aviation Herald.
A 24 lapátból az egyik levált, és komoly károkat okozott a hajtómű burkolatában.
A roncsok azután nekicsapódtak a repülőgép törzsének, és betörték az utastér egyik ablakát.
Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat a balesetet szenvedő repülőgépről!
Amint arról korábban beszámoltunk, a Southwest Boeing 737-700 típusú gépe New York La Guardia repülőteréről Dallasba tartott, amikor a felszállás után 32 ezer láb (9754 méter) magasságban a bal hajtóműből származó törmelék betörte az ablakot.
Az ablak mellett ülő nőt majdnem kivitte a légnyomáskülönbség,
csak a többi utas tudta őt visszahúzni. Olyan súlyos sérüléseket szenvedett azonban, hogy később meghalt. Heten könnyebben megsérültek.
A repülőgépet, amelynek kapitánya nő, első tisztje pedig férfi volt, Philadelphiában tette le e személyzet. A kényszerleszállás körülményeiről az Aviation Herald azt írja, hogy bár nincs bizonyíték arra, hogy a hajtómű kigyulladt,
a hajtóműtűzre vonatkozó figyelmezető jelzés megjelent.
Az irányíthatósággal kapcsolatos aggodalmak miatt a pilóták ötfokos fékszárnnyal szálltak le, ami kicsinek számít, így a fékerő a szokásosnál jóval kisebb volt.