Az Arno folyón átívelő első hidat valószínűleg még a rómaiak építették kőből és fából, de azt egy áradás elsöpörte 1117-ben. Újraépítették kőből, de azt is elvitte az ár 1333-ban. Tizenkét évvel később újat emeltek Tadeo Gaddi tervei alapján, aki Giotto legtehetségesebb tanítványa volt.
Ma hat híd köti össze az Arno folyó két partját, de közülük csak a Ponte Vecchióról tiltották ki a járműveket. Nem véletlenül, hiszen a híd két oldalán boltok sorakoznak, amelyeket turisták tömege keres fel.
Az üzlethelyiségek már az építésétől fogva üzemelnek.
Az árusok egy asztalon (banco) kínálták portékájukat, amikor viszont nem tudták érte kifizetni a bérleti díjat, a hatóságok katonákat küldtek, akik eltörték az asztalukat (rotto). Állítólag innen ered a bancarotto, angolul bankruptcy, azaz a csőd kifejezés.
A boltok a közösséghez tartoztak, és eleinte henteseknek, halárusoknak és tímároknak adták ki. Ezek az árusok azonban elég sok hulladékot termeltek, és kellemetlen szagot okoztak, ezért Ferdinando de' Medici, azaz I. Ferdinánd toszkánai nagyherceg kidobta őket, és aranyműveseket tett a helyükre.
Az ékszerkészítők ma is a legnagyobb részét teszik ki a Ponte Vecchio árusainak.
A 15. század felé a boltok magánkézbe kerültek. Ők elkezdték kibővíteni szerzeményüket teraszokkal és szobákkal a folyó felé, amelyeket farönkökkel támasztottak ki. A híd a 17. századra kapta azt a megjelenését, amelyet ma is láthatunk – írja az Amusing Planet.
Az, hogy mindezt valóban láthatjuk ma is, nem sokon múlott. A második világháborúban ugyanis a visszavonuló német csapatok rengeteg szép hidat felrobbantottak Olaszországban, hogy megakadályozzák a szövetségesek előrenyomulását.
Firenzében minden híd erre a sorsra jutott, kivéve a Ponte Vecchiót.
Esetében csak a két végén lévő középkori épületeket rombolták le, hogy lezárják a bejáratot. Hitlernek talán eszébe jutott, hogy 1938-ban abból a három központi ablakból csodálta meg Firenzét, amelyet az ő tiszteletére épített a hídra Benito Mussolini.
Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat a különleges hídról!