Amint arról beszámoltunk, a fotó a malagai repülőtéren készült a légitársaság egyik szobájában, amikor az Ibériai-félszigetet elérő vihar több légi járatot is a földre kényszerített. A személyzetnek állítólag nem tudott hotelszobát találni az ír fapados légitársaság. Az eredeti képet egyébként a Facebookon posztolták a Ryanair Must Change oldalon, ezt tette fel aztán Twitter-oldalára egy volt Ryanair-pilóta, Jim Atkinson, amely később körbejárta a világot.
Mint később kiderült, a kép beállított volt. A Ryanair egy videót tett fel Twitter-oldalára, amelyet az egyik ipari kamera rögzített az esetről. Ezen az látható, hogy
a személyzet tagjai direkt a fotó kedvéért feküdtek le a padlóra.
A fotót ezzel a szöveggel kommentálták: „A Ryanair leleplezi a hamis fotót, amelyen a kabinszemélyzet a személyzeti szobában alszik.”
A szakszervezet erre azzal reagált, hogy a videó posztolásával a Ryanair teljesen alátámasztotta az eredeti mondanivalójukat, hiszen épp maga bizonyította, hogy a személyzetet egy olyan szobába dugták, ahol csak néhány szék van. A kép azért készült, hogy felhívják a figyelmet a munkakörülményeikre, és arra, hogy a légitársaság nem talált számukra hotelszobát Malagában.
A Ryanair azzal indokolta most az alkalmazottak kirúgását, hogy a képről szóló sajtóhírek rontották a cég jó hírét, és helyrehozhatatlan bizalomvesztést okoztak a hat személlyel szemben. A vállalat szerint a dolgozók csak rövid időt töltöttek a személyzeti szobában, utána átmehettek a VIP-váróba.
A portugál szakszervezet ugyanakkor másképp emlékszik a történtekre. A BBC-t arról tájékoztatták, hogy a személyzet hajnali 1.30-tól reggel 6-ig volt kénytelen az időt a szobában tölteni a minimális pihenési feltételek nélkül.
Nem tudtak ételhez, italhoz jutni, sőt, még leülni sem,
mert csak nyolc szék volt ott. A dolgozók csak reggel 6-kor mehettek át a VIP-váróba.