A 166 millió euróból, vagyis átszámítva 53 milliárd forintból megvalósuló uniós beruházást Corina Cretu regionális politikáért felelős uniós biztos jelentette be Brüsszelben.
Mint közölte, az összeg gyorsabbá és megbízhatóbbá teszi a magyarországi vasúti szolgáltatásokat, ezzel egyidejűleg pedig az utazást is sokkal kényelmesebbé teszi. A
600 ülőhellyel rendelkező vonatokon a kerekes székek és a kerékpárok számára kijelölt hely is lesz.
A wifi-hálózat mellett audiovizuális rendszerekkel, biztonsági kamerákkal és csatlakozóaljzatokkal is fel lesznek szerelve - tette hozzá az uniós biztos.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatása szerint a MÁV-Start Zrt. a Stadler Bussnang AG-vel 2017 áprilisában kötött megállapodása szerint eddig két ütemben, összesen 19 (11+8) nagy kapacitású, villamos motorvonat szállítására, üzembe helyezésére és a kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére szerződött le.
A kormány a Budapest elővárosi vasúti közlekedésfejlesztést az Integrált közlekedésfejlesztési operatív programból
100 milliárd forinttal támogatja.
A mostani európai bizottsági döntés az első 11 jármű megvásárlását célzó, összesen mintegy 60 milliárd forint értékű nagyprojekt befogadását hagyja jóvá.
A tárca szerint a
2019 végétől forgalomba álló 600 ülőhelyes, emeletes KISS vonatok új korszakot nyitnak a hazai vasúti személyszállításban.
A 160 kilométer/óra sebességű járművek szintén összekapcsolhatók a Stadler-gyártmányú FLIRT motorvonattal.
A korszerű járművek a 70-es Budapest-Vác-Szob és a 100-as Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vonalakon állnak forgalomba 2021 elejéig.