Az ügynökség idén májusban internetes kutatás során vizsgálta a magyarok utazási hajlandóságát és azokat a szempontokat, amely alapján úti célt és a szállást választunk. A kérdőív elemzésekor kiderült, hogy
a megkérdezettek 45,8%-ának volt az idei évre foglalása, amely meghiúsult a járvány miatt.
Az azonban biztató, hogy csupán a válaszadók 5,9%-uk csalódott a lefoglalt szállásadóban amiatt, hogy a hozzáállás és kommunikáció nem volt kielégítő.
A negatív élmények főbb okaiként a pénzvisszafizetés visszatartását és a további lehetőségek felajánlását jelölték meg a legtöbben. Egyébként abban a magyarok is követik a nemzetközi trendeket, hogy a koronavírus megjelenése nem szegte utazási kedvünket, bár
a legtöbben (83%) idén inkább belföldön maradnak.
A hazai utazást tervezők 65%-a továbbra is azt nyilatkozta, hogy idén is szeretne új helyeket kipróbálni, nem ragaszkodik a régebben már kipróbált szálláshelyhez.
A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy az emberek milyen feltételekhez kötik az utazás megkezdését. A megkérdezettek 26%-a ezt attól teszi függővé, hogy milyen mértékben nő a megbetegedések aránya, amikor éppen el kellene indulni.
Minden negyedik résztvevő viszont annyira vágyik a nyaralásra, hogy amint megteheti, már indul is, feltételek nélkül.
18% megvárja a kijárási korlátozások végét, és csak utána kezd utazni, míg további 22% a korlátozások feloldása után még vár valamennyit, hogy ténylegesen lecsengjen a járvány.
Ezt erősítik meg azok az adatok is, amelyek az idén nem utazók indokait vizsgálták. Közülük a legtöbben (57,3%) az egészségügyi kockázat miatt hanyagolják a nyaralást, míg
további 22% az anyagi okokat nevezték meg akadályként.
A szálláshely kiválasztásánál a megkérdezettek csupán 23,4%-a gondolja úgy, hogy biztosan nem látogatna el semmilyen belföldi hotelbe vagy szállodába, amíg a vírusfertőzés lehetősége továbbra is fennáll. Ők azok, akik idén talán nem fognak utazni. Kicsit többen (26,7%) viszont szívesen utaznának belföldön, mindenféle kritérium nélkül.
Ugyanakkor minden második ember csak akkor nyaralna járványhelyzet idején, ha megbizonyosodna arról, hogy a szálláshelyen a lehető legnagyobb körültekintéssel tartják be a biztonsági intézkedéseket.
Nem kérdés, hogy idén a szállodák és hotelek kommunikációjában a megbízhatóságot és a biztonságot kell a fókuszba helyezni.
Ez utóbbi ugyanúgy vonatkozik a higiéniai intézkedésekre, mint például a visszafizetési garanciákra" – mondta Máté Balázs, a Marketing Professzorok vezető tanácsadója.