Bizonyára többen utaztak már olyan repülőjáraton, ahol egy közelben ülő kisgyerek sírása törte meg a csendet.
Az, hogy egy gyerek sír, ha valami miatt rosszul érzi magát, teljesen természetes,
bár arra is vannak praktikák, hogy a szülő csökkentse ennek az esélyét. A szomszédban ülő utasoknak azonban ez akkor is fárasztó lehet, különösebb hosszabb járatokon, ha egyébként megértően viselkednek.
A Japan Airlines most olyan eszközt vezetett be helyfoglalásnál, aminek segítségével az erre érzékeny utas minél távolabb ülhet a gyerekkel utazó családoktól.
Az ülőhelyek kiválasztásánál ugyanis egy gyerek ikon jelenik meg ott, ahol nyolc nap és két év közötti korú gyermek utazik
– írja a AirLive.net. A dolog szépséghibája, hogy az ikon nem jelenik meg azoknál, akik egy közvetítőn keresztül foglalták a helyüket, és persze későbbi időpontban is foglalhatnak ülőhelyet bárhova a gyermekes szülők.