A világrekorder GTR640 kagylóülésében maga az Ultima igazgatója, Richard Marlow ült, aki megkísérelte megdönteni az autóval korábban felállított gyorsulási és lassulási világrekordot.
A kísérlet abból áll, hogy az autónak előbb nulláról százhatvan kilométeres óránkénti sebességre kell gyorsítania, majd újra meg kell állnia.
A GTR a feladatot még előző kísérleténél is rövidebb idő alatt hajtotta végre, ugyanis a szuperkocsi mindössze 2,6 másodperc alatt érte el a 100 km/órát, 160-ig pedig összesen 5,3 másodpercig tartott felgyorsulnia. A lassítás még ennél is rövidebb ideig tartott, ugyanis 160-ról 3,6 másodperc alatt fékezte teljesen álló helyzetig autóját a brit gyártó elnöke.
A rekord azért is jelentős, mert a "szériagyártásban" készülő, 6,3 literes, V8-as, 563 lóerős autóval hajtották végre a rekordkísérletet, mindenféle menetstabilizáló elektronika és ABS alkalmazása nélkül.
A GTR640 mellett a közelmúltban egy újabb modell mutatkozott be, a 720 lóerős GTR720 - testvérmodelljéhez hasonlóan - V8-as Chevrolet-erőforrással készül, és az autó tömege nem éri el az 1000 kilogrammot.
Ted Marlow az új rekord beállítása után büszkén azt nyilatkozta, hogy az Ultima a gyorsulási-lassulási versenyben jelenleg két másodperccel jobb eredményt produkált a McLaren F1 LM-nél, de autója még a Ferrari Enzónál is fél másodperccel gyorsabb.