Ahogy - a kémfotók alapján is számítatni lehetett rá - az új Freelander nagyobb testvérére, a Range Roverre hasonlít.
Az öt centivel megnövelt tengelytáv mellett az új Freelander 3,2 literes, V6-os motort kap, amely 233 lóerős, és 8,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az egyre tetemesebb méretű aszfalt-terepjárót.
A benzines erőforrás mellett egy dízel egység is érkezik az arculatában teljesen megújított modellhez. A 2,2 literes, turbóval ellátott gázolajos blokk 160 lóerőt, és meggyőző 400 Nm nyomatékot produkál, a gyár által ígért átlagfogyasztása viszont 7,5 liter lesz.
Az új Freelander természetesen négykerék-meghajtású, és a hatfokozatú manuális váltó mellett automatával is rendelhető. A felfüggesztéseket pedig ugyanaz a rendszer állítja-felügyeli majd, amely a 2007-es Range Roverben bemutatkozott.
A Terrain Response elnevezésű rendszer ötféle beállítási lehetőséget kínál terepen, illetve közúton való közlekedéshez. Az autó forgalomba kerülését, illetve vételárát a hivatalos bemutatót követően teszi közzé a Land Rover.