Mivel a japán csapat már hosszú ideje szerződésben áll a Ferrarival, többen is attól tartanak, hogy az olaszok előnyben lesznek majd másokkal szemben, hiszen évekig ők számítottak a Bridgestone legnagyobb partnerének.
A gumiszállító technikai igazgatója, Hisao Suganuma azonban elmondta, minden ilyen irányú félelem alaptalan, és biztos abban is, hogy a kétségeket minél hamarabb eloszlathatják, ugyanis mérnökeik folyamatosan azon dolgoznak, hogy a lehető legjobb minőségű abroncsokkal láthassák el a teljes mezőnyt.
Annak ellenére, hogy a 2007-es gumikkal kapcsolatos elvárásokat még nem tisztázták, Suganuma szerint a Michelinnel való versengés megszűnte nagyban segíti majd a cég, és a csapatok együttműködését, melynek eredményképpen olyan abroncsokat állíthatnak elő, amelyek mindenki számára megfelelőek.
Bár az idén gyártott gumikkal általában elégedettek a csapatok, mégis sokan kritizálják azt, hogy viszonylag sok idő szükséges ahhoz, hogy üzemi hőmérsékletüket elérjék, és optimálisan lehessen őket használni. A japánok azonban úgy gondolják, hogy a jövő évtől minden változni fog.
"A 2007-es idénytől nem lesz annyi gondjuk a csapatoknak a gumikkal" -mondta Suganuma. "Már nem a gumikon fog múlni a siker, így eggyel kevesebb faktorra kell figyelniük a csapatoknak. Most is azon dolgozunk, hogy képesek legyünk folyamatos fejlődést elérni. Talán még vissza is lépünk, és egy kissé megtorpanunk, hiszen így egyszerűbbé tehetjük az abroncsok használatát."
"Az lesz a legfontosabb, hogy minden csapat munkáját a lehető legnagyobb mértékben képesek legyünk segíteni. Ha csak egyféle gumit használunk, akkor nagyobb az esély arra, hogy megmutatkoznak a csapatok közötti reális különbségek, ebből a szempontból pedig ez a helyzet kifejezetten előnyös."
"Minden csapatnak adunk majd néhány gumikeveréket, elmondjuk nekik a tapasztalatainkat, és azt, hogyan kell használni őket annak érdekében, hogy a legjobbat hozzák ki belőle. Ezentúl minden munkatársunknak másképpen kell majd dolgoznia."
Suganuma erősen bízik abban, hogy ez a helyzet semmilyen problémát nem fog jelenteni a Bridgestone számára.
"Nem hibáztathatnak minket, hiszen a riválisunk önként lép ki, nem mi akartuk így. Természetesen sokat fogunk még erről beszélni, de ha minden csapattal le tudunk ülni, hogy rendesen megtárgyaljuk a felmerülő problémákat, akkor szerintem nem lesz semmi gond."
"A legtöbb csapattal dolgoztunk már együtt a múltban, így általában egyikünk számára sem lesz új ez a helyzet" - fejezte be mondandóját az igazgató.