A 2007-es kiírástól kezdve a nagydíjak pénteki napjain a csapatok kétszer másfél órában korlátlanul tesztelhetnének, ez azt jelenti, hogy maga a verseny valójában csak szombaton kezdődne. Az eddigi szabadedzések tehát megszűnnének, de a tapasztalatok szerint a szurkolók biztosan nem fognak bánkódni emiatt, hiszen az újítás nyomán már az első napon is láthatnák kedvenceiket. A jelenlegi szabályok mellett az első szabadedzésen általában a pilóták nagy része nem merészkedik ki a pályára, hiszen kímélniük kell autóikat.
Az új kezdeményezés érinti a harmadikszámú pilótákat is. Jelenleg csak azok a csapatok alkalmazhatnak tesztversenyzőt, amelyek a konstruktőrök versenyében az elmúlt szezonban rosszabb helyen végeztek a negyedik pozíciónál. A tervek szerint ez jövőre megszűnik, minden istálló nevezhet tesztpilótát is. Egyes információk szerint az sem elképzelhetetlen, hogy minden alakulat három autóval körözhet majd péntekenként.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley támogatja ezeket a módosításokat, de véleménye szerint még sok munka vár az illetékesekre, míg végleges formát önt majd az újítás. "A legfőbb cél, hogy az autók már pénteken is sokkal többet körözzenek, mint jelenleg"- kezdte Mosley.
"Ezen kívül ez a csapatoknak is kedvezne, hiszen jókora kiadásokat tudnának így megspórolni. Nem kellene a versenyek közt külön tesztpályákra utazniuk, hiszen péntekenként az adott futam előtt korlátlanul körözhetnének."
"A szabályokat persze még ki kell dolgoznunk"- folytatta véleményének kifejtését az angol. "A tervek szerint két kilencvenperces tesztet vezetnénk be, aminek az eredményei nem számítnának be a futamba. E három óra alatt mindenki annyit mehetne, amennyit csak akar, mindenki kipróbálhatna új alkatrészeket is."
"Egyelőre viszont még korai fázisban vagyunk, nincsenek konkrét megkötések, de a tárgyalások már elkezdődtek. Rengeteg javaslat van, amiket még alaposan meg kell vizsgálnunk, míg kialakítjuk a végleges regulákat. Véleményem szerint legtöbb csapat egyetért ezekkel az elképzelésekkel, de még konkretizálnunk kell ezeket. Gondolnunk kell a futamok szervezőire és a pályatulajdonosokra is"- fejezte be a FIA-elnök.