A BMW Sauber a két héttel ezelőtt megrendezett Francia Nagydíjon mutatta be új szárnyait, melyek az autó orrkúpján kaptak helyet. A két egymáshoz képest párhuzamosan elhelyezkedő függőleges légterelő az autó aerodinamikai hatékonyságát volt hivatott javítani.
Bár az ikertornyoknak elnevezett légterelő elem átment a FIA tesztjein, a szövetség betiltotta azok további használatát - mondván az zavarja a versenyzőket a kilátásban.
"Az első tesztek előtt bemutattuk a függőleges légterelő elemeket a FIA technikai delegátusának" - mondta a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen. "Az autó az új szárnyakkal átment a vizsgálatokon Magny-Cours-ban. A csapatok új megoldásokat próbálnak meg kifejleszteni, hogy jobbá tegyék az autó aerodinamikai hatékonyságát. Mi is ezt tettük."
"Az autó orrkúpján elhelyezett függőleges légterelő egy új aerodinamikai megoldás volt. Azonban tiszteletben tartjuk a FIA döntését, és levesszük autóinkról ezeket az elemeket. A tudásanyag, melyet az új szárnyak használatával szereztünk nem vész el, így azt fel tudjuk majd használni fejlesztőprogramunk során."