A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNFucsovics Márton
14:45TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNAndrásfi Tibor
15:05VívásGrabiel Lugo-Tibor Andrasfi
HUNMarozsán Fábián
15:45TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

2008-tól nincs több motorfejlesztés

Vágólapra másolva!
A FIA szombaton hivatalos levélben értesítette a Forma-1-es csapatok vezetőit arról, hogy a 2008-as idénytől teljesen befagyasztja a motorokat.
Vágólapra másolva!

Bár a nagyvállalatok bíztak benne, hogy egy kompromisszumos megoldást köthetnek, és a szövetséget rá tudják venni arra, hogy csak részlegesen fagyassza be a motorokat, a Német Nagydíj szombati napján világossá vált, a Nemzetközi Automobil Szövetség megunta a várakozást, és pontot tett az ügy végére.

Eredetileg június végéig kellett volna megegyezniük a feleknek a jövőbeli motorszabályokról, mely az Amerikai Nagydíjon már úgy tűnt, sikerült is. Igen ám de az Indianapolisi Egyezmény végül meghiúsult, pedig a dokumentumok már csak az aláírásokra vártak. A szövetség akkor haladékot adott a nagyvállalatoknak, akiknek a két héttel ezelőtt megrendezett Francia Nagydíjig kellett volna megegyezniük a motorok ügyében - ami szintén nem történt meg.

A hírek szerint a legnagyobb problémát a Magny-Cours-ban felvetett 70 millió dolláros motoralap jelentette, mely biztosította volna a kiscsapatoknak, hogy egy független beszállítótól olcsón juthassanak motorokhoz a jövőben. A két kiszemelt cég a Cosworth és a Renault befolyás alatt álló Mecachrome volt. A nagyvállalatok azonban nem örültek volna annak, ha a francia cégóriás leányvállalata nyerte volna meg a tendert, ezért bojkottálták a pályázatot.

Mivel a hosszas huzavona után sem született egyezség a nagyvállalatok között, a FIA elnöke, Max Mosley levélben fordult a csapatokhoz, melyben közölte velük, hogy az irányító testület részéről lezárt az ügy, és a 2008-as idénytől tilos lesz fejleszteni a motorokon, így azokat az egységeket kell majd használniuk a résztvevőknek, melyeket a Brit Nagydíjon leadtak a szövetségnek.

"Mivel már két hét eltelt az eredeti határidő óta és a nagyvállalatoknak is konkrétumokra van szükségük, úgy döntöttünk, saját kezdeményezésünket juttatjuk érvényre, és a jövőben már csak erre fogunk koncentrálni" - írta Mosley. "Ez pedig azt jelenti, hogy a 2008-as idénytől azokat a motorokat kell használniuk a csapatoknak, melyeket 2006. június elsején leadtak nekünk."

Ez viszont azt jelenti, hogy a csapatok a 2007-es idényben hiába fejlesztenek motorjaikon, hiszen egy évre rá, az idei egységeikkel kell harcba szállniuk a bajnoki címért folytatott küzdelemben. Éppen ezért Mosley bízik benne, hogy a csapatok egyhangúlag megszavazzák, hogy már a 2007-es idénytől lépjen életbe a motorok befagyasztásáról szóló törvény.

"Bízom benne, hogy a csapatok is egyetértenek majd abban, hogy már a 2007-es idénytől ezeket a motorokat használják, ugyanis ezzel elkerülhetjük a felesleges fejlesztéseket" - magyarázta az elnök.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!