Többet szeretnének tesztelni a csapatok

Vágólapra másolva!
A csapatok egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a Bridgestone-ra, ugyanis el szeretnék érni, hogy a jövő évben egyedüli beszállítóként tevékenykedő japán cégóriás megváltoztassa téli tesztprogramját, és növelje a tesztnapok számát a holtszezonban.
Vágólapra másolva!

Mivel a jövő évben a Bridgestone egyedüliként látja majd el abroncsokkal a Forma-1-es mezőnyt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tanácsára csökkentheti téli tesztprogramjainak számát, hogy ne ugorjanak meg túlságosan a japán cégóriás logisztikai és termelési költségei.

A Bridgestone a múlt héten megrendezett Olasz Nagydíjon hivatalos közleményében tudatta a csapatokkal, hogy a karácsonyi szünet előtt mindössze csak két alkalommal fog háromnapos tesztlehetőséget biztosítani partnereit, azaz az egész mezőny számára. A csapatok viszont aggodalmukat fejezték ki a bejelentéssel kapcsolatban, hiszen a tavalyi évben nem kevesebb, mint 13 napot teszteltek novemberben és decemberben.

Az istállóknak azért is fontos, hogy minél többet pályán tudjanak tartózkodni, mert többen lesznek olyanok, akik jövőre használják először a Bridgestone tappancsokat, így attól tartanak, hogy a limitált tesztprogramokkal nem lesz lehetőségük hozzászokniuk az új termékekhez, így komoly hátrányba kerülhetnek az idei évben is a Bridgestone gumikat használókkal szemben.

A BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf is elmondta aggályait. A szakember szerint nem csak a gumik teszteléséről van szó: a csapatok már a karácsonyi szünet előtt rengeteg újítást pályára szeretnének vinni, hogy megbizonyosodhassanak azok valódi teljesítményéről. A limitált tesztprogram azonban ezt nem teszi lehetővé számukra, így akár az is előfordulhat, hogy egy relatíve gyenge, sok helyen beteges autóval kell megkezdeniük a 2007-es szezont.

"Szimplán technikai szemszögből nézve a dolgot: ha az ember különböző dolgokat akar kipróbálni, mint egy új motor, vagy egy új meghajtó, akkor az borzalmasan nehéz lesz a tesztek korlátozása miatt" - mondta Rampf az Autosport-nak. "Erről még beszélnünk kell egymás közt, a Bridgestone-nal, és a FIA-val, mert egy kompromisszumos megoldást kell találnunk."

A Williams istálló névadója, Sir Frank Williams is aggodalmát fejezte ki az üggyel kapcsolatban, amit teljesen meg lehet érteni, hiszen csapata számára talán még fontosabb a tesztnapok számának növelése, mert a jövő évben motorszállítót vált, és a 2007-es idényt a számára még teljesen ismeretlen Toyota erőforrással kezdi majd meg.

"Nem lesz annak jó vége, ha a gumiszállító miatt kell korlátoznunk tesztnapjaink számát a jövőben" - mondta Williams úr. "A csapatoknak rengeteg mindent le kell tesztelniük, sőt nekünk még egy új motort is be kell üzemelnünk, így borzasztóan nehéz lesz számunkra a felkészülés."

Eközben a Bridgestone motorsport igazgatója, Hiroshi Yasukawa elmondta, mindent megtesznek azét, hogy egy olyan megoldást találjanak, mely kielégíti a csapatokat, a FIA-t, és magát a cégüket is.

"Ahogy azt mindenki tudja, riválisunk úgy határozott, hogy az év végén elhagyja a Forma-1-et, mellyel már a 2008-as idény előtt lehetőségünk van arra, hogy egyedüliként szállítsunk abroncsokat a királykategóriában" - mondta a szakember. "A jelenlegi öt csapatunk helyett, most tizenegy gárdát kell kiszolgálnunk. A Bridgestone, a csapatok, illetve a FIA jelenleg is egyeztetnek a 2007-es gumiszabályokról."

"Meg kell találnunk egy megfelelő egyensúlyt, egyenrangú partnerként kell kezdenünk a csapatokat, miközben a FIA továbbra is a költségek drasztikus csökkentése mellett van, amit leginkább a tesztnapok számának limitálásával lehet elérni, mert akkor kisebbek lesznek a logisztikai, illetve a gyártási költségek. Azonban az ügynek még nincs vége, jelenleg is egy kompromisszumos megoldáson dolgozunk."

A csapatok a jövő évben az előzetes tervek szerint három ötnapos tesztprogramot teljesíthetnek a szezon kezdetéig, ami ugyan kevesebb, mint a korábbi években volt, mégis kielégíti elképzeléseiket.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!