Az ülésen elhangzott, hogy az új szabályok célja az, hogy a Forma-1 továbbra is az autósport csúcsán maradhasson. Persze fontos az is, hogy ezek az új regulák megfeleljenek többek közt a nagyobb látványosság, a jobb biztonság és a költségcsökkentés kritériumainak is.
A tárgyalás résztvevői életre hívtak egy munkacsoportot, amelynek az lesz a feladata, hogy megvizsgálja, milyen mértékben csökkenthető a szélcsatornák, a próbapadok és a szimulátorok alkalmazása. Talán mondani sem kell, hogy ezek az intézkedések is elsősorban a költségek leszorítását szolgálnák.
A tesztekre is ki kell dolgoznia az illetékeseknek egy betartható szabályrendszert, mert jelenleg ezügyben sincs egyetértés. 2007-re egy olyan tesztegyezmény bevezetését tervezik, mely megszabja, hogy a csapatok csak 30.000 kilométert tréningezhetnek egy idény alatt. 2008-ra még tovább redukálnák a tesztkilométerek számát.
Régóta húzódó, és a hétfői döntés értelmében lényegében elnapolt kérdés az új, úgynevezett CDG-szárnyak bevezetésének kérdése is. Egyesek már a 2008-as bevetésüket is későinek tartanák, a FIA a csapatokkal karöltve viszont úgy határozott, hogy leghamarabb 2009-ben vezethetik be ezeket a légterelőket, a hivatalos indoklás szerint még optimalizálni kell ezt a megoldást.
Természetesen a motorbefagyasztásra is kitértek a jelenlevők, hiszen a jövő Forma-1-ének ez is fontos részét képezi majd. A csapatoknak az idei Japán Nagydíjon már 19.000-re kell korlátozniuk erőforrásaik fordulatszámát. A 2007-ben használandó motorok részletes adatait ezév december 15-ig kell eljuttatniuk a FIA-hoz, a végleges hajtóműveket pedig legkésőbb jövő év március 1-éig kell leadniuk.
Ezen felül a FIA, a csapatok és a GPDA képviselői megállapodtak abban is, hogy jövőre az idei évhez hasonlóan 18 futam kap helyet a versenynaptárban, holott az istállók korábban maximum 17 futamot szerettek volna kiharcolni maguknak. A döntés értelmében tehát a következő évadban is lesz San Marinói Nagydíj Imolában, feltéve, ha az átépítési munkálatok időben befejeződnek.