Azt követően, hogy a 2005-ös idényt a konstruktőrök bajnokságának negyedik helyén zárta, a japán nagyvállalat az idei évben a hatodik pozícióban végzett, és tizennyolc verseny leforgása alatt mindössze egyetlen dobogós helyet szerzett, azt is a szezon harmadik futamán, Ausztráliában.
Annak ellenére, hogy néhány versenyen igen meggyőző volt a sebességük, Ralf Schumacher és Jarno Trulli hat-hat alkalommal voltak kénytelenek technikai meghibásodás miatt idő előtt befejezni a küzdelmet. Éppen ezért nem csoda, hogy a német versenyző úgy érzi, a megbízhatóság az, amin leginkább javítania kell a csapatnak.
"Annyit biztosan megtanultunk, hogy 2007-ben előnyt kell kovácsolnunk abból, ha megvan a megfelelő sebességünk. Túl sokszor hátráltatott minket a technika, így ezen a területen mindenképpen javítanunk kell" - mondta a 31 éves versenyző, aki azonban hozzátette, nem aggódik túlságosan, ugyanis a szezon utolsó versenyein mutatott javuló teljesítményük elégedettségre adhat okot.
"Ami az eredményeket illeti, a szezon harmadik futama, az Ausztrál Nagydíj volt az év csúcspontja számunkra, hiszen akkor állhattunk fel a dobogóra, ám ha a sebességünket nézzük, akkor a szezon második felében rengeteget fejlődtünk ezen a téren, ami megnyugtató. Természetesen messze voltunk attól, amire vágytunk, de sok olyan futam volt, mikor fel tudtuk venni a versenyt a McLarennel és a Renault-val."
A Toyota a jövő évet is a Trulli Schumacher felállással kezdi majd meg.