A FIA Motorsport Világtanács (WMSC) októberben ült össze Barcelonában, ahol megvitatta, majd jóváhagyta a 2007-es, illetve a 2008-as szabályokat.
A WMSC döntésének értelmében a jövő évtől a csapatok nem alkalmazhatnak harmadik autót a versenyhétvégéken, ám a két versenygépen három pilóta is osztozhat a pénteki kilencven percre meghosszabbított szabadedzéseken, így a harmadik számú versenyzők továbbra is lehetőséget kaphatnak a hétvégéken.
A motoroknak továbbra is két versenyt kell kibírniuk, ám a hétvégék pénteki napjai nem számítanak bele ebbe a ciklusba, melytől a szövetség azt reméli, hogy az első két edzés mozgalmasabbá válik majd a jövő évben.
Bár a bejelentés óta majdnem két hónap eltelt, a Super Aguri ügyvezető igazgatója, Daniele Audetto a Reuters hírügynökségnek elmondta, csapata azt szeretné, ha a FIA változtatna a harmadik számú versenyzőkre vonatkozó szabályokon, hogy a fiatal tesztversenyzők is lehetőséget kaphassanak a bizonyításra a jövő évben.
"Természetesen jelen leszünk a Forma-1 Bizottság következő ülésén, ahol mindent megteszünk majd azért, hogy rávegyük a csapatokat, tegyék kötelezővé a harmadik számú versenyzők alkalmazását a pénteki edzésnapon" - mondta a szakember. "Máskülönben, mivel csak két autó áll a rendelkezésünkre, kénytelenek leszünk mellőzni tesztpilótánkat, ugyanis versenyzőinknek kell lehetőséget biztosítanunk a gyakorlásra, hogy ne kerüljünk hátrányba a többiekkel szemben."
"Ha ugyanis a fiatal tesztpilótát alkalmazzuk pénteken, akkor nem fogjuk tudni olyan jól beállítani az autót az időmérőre, illetve a versenyre" - folytatta Audetto. "Éppen ezért el kell érnünk, hogy kötelezővé tegyék a harmadik számú versenyzők alkalmazását, legalább az egyik edzésen, máskülönben csak nagyon kevesen adnak majd lehetőséget a fiatal tehetségeknek a körözésre. Kíváncsian várom, hogy mi lesz a döntés, mert ettől függ, lesz-e feladatuk a tesztpilótáknak a jövő évben."
Ha a csapatok elfogadják a javaslatot, további nehézségek léphetnek fel, hiszen ebben az esetben a csapattársak közül az egyik jóval nagyobb tapasztalattal rendelkezik majd az adott pályáról mint a másik, így előnybe kerülhet kollégájával szemben. Az is érdekes kérdés lesz, mi alapján döntik majd el a csapatok, melyik pilótát mellőzik a pénteki edzésnapon.
Audetto azonban magabiztos, mert elmondása szerint a szövetség elnökének, Max Moslye-nak, és a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nak is tetszik az ötlet, noha azt még nem lehet tudni, ki lesz mellette, vagy ellene.