Egyhónapos szünet után kedd reggel ismét felbőgtek a motorok, és megkezdődött a munka a spanyolországi Barcelonában, ahol a Spyker-MF1 versenyistálló kivételével az összes csapat megjelent. Bár hivatalosan csak pénteken ér véget a munka a katalán ringen, a mai nap már csak a Toyota van jelen Barcelonában, a többiek a tegnapi nappal befejezték a munkát, és megkezdték a felkészülést a jövő héten megrendezésre kerülő jerezi tesztre.
Sok csapat ezen a héten próbálhatta ki első alkalommal a Bridgestone abroncsokat, miután a Michelin év végi távozásával kénytelenek voltak átváltani a japánok termékeire. Bár kezdetben sokan panaszkodtak az új - keményebb összetételű és szerkezetű - gumik gyenge tapadására, a japán cégóriás vezetősége elégedetten zárta az eheti tesztprogramot, ugyanis elmondásuk szerint minden a legnagyobb rendben ment, semmi probléma nem ütötte fel a fejét a hét folyamán.
"A kezdeti visszajelzések és elemzések után úgy tűnik, minden a legnagyobb rendben van az új abroncsokkal, megbízhatóak, egyenletesen teljesítenek, tehát elégedettek lehetünk. Ugyan nem nyerhetünk versenyt, mivel nincs ellenfelünk, de ezen a problémán már túltettük magunkat, és teljes erőnkkel a jövő évre koncentrálunk" - mondta a Bridgestone technikai menedzsere, Hisao Suganuma.
"Barcelona egy gyors pálya, igen megterhelő az abroncsok szempontjából. A kemény összetételű guminkat bocsátottuk a csapatok rendelkezésére. Ez egy teljesen új fejlesztés, így mindenki számára ismeretlen volt. Kialakításakor leginkább tartósságára és egyenletességére fektettük a legfőbb hangsúlyt, így a tapadása nyilvánvalóan visszaesett. Komoly kihívás ez a csapatok és a mérnökök számára, hiszen így kell kihozniuk az autóból és a gumiból a maximumot. Annyit azonban elmondhatok, hogy az új abroncsok elvárásainknak megfelelően teljesítettek a héten."
Suganuma azt is megerősítette, hogy a Bridgestone összesen négyféle összetételű gumit szállít majd a 2007-es idényben, függően attól, milyen típusú pályán kerül megrendezésre a verseny.
"Példának okáért Monacóban és Magyarországon lágyabb keveréket fogunk majd használni" - magyarázta a szakember. "Minden egyes verseny előtt a csapatok bevonásával kiválasztunk két, az adott pályára leginkább alkalmas specifikációt. A különböző specifikációjú abroncsok között pontosan akkora különbségek vannak, mint 2006-ban. A téli időszak alatt kiértékeljük a tervünket a csapatokkal, és meglátjuk, jó volt-e az elgondolásunk. Jelenleg úgy gondolom, minden a tervek szerint halad. Ha további fejlesztések, vagy más berendezések bevezetése szükséges, akkor arra is fel vagyunk készülve."