A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Francia Nagydíjon tiltotta be a Renault által már a 2005-ös idény vége óta használt eszközt, mondván az mozgó aerodinamikai elemnek tekinthető, melyet nem engedélyeznek a technikai szabályok. A francia gárda minden erejével azon volt, hogy megváltoztassa a szövetség véleményét, ami végül elbukott. Eközben viszont a Ferrari szárnyra kapott a Bridgestone új fejlesztésű abroncsaival, és jócskán elhúzott a Renault-tól.
Pat Symonds, a csapat főmérnöke ugyan utólag nem bosszankodik, ám mégis úgy érzi, jobban tették volna, ha akaratuk érvényre juttatása helyett inkább a Ferrarira figyelnek, mert akkor sokkal lazábban megszerezhették volna a bajnoki címet.
"Augusztus első két hetében szinte csak azon dolgoztam, hogy előkészítsem a dokumentumokat a FIA meghallgatására" - magyarázta a szakember. "A többiek is jóformán csak ezen dolgoztak, pedig lett volna más terület is, ahol fejlődést kellett volna elérnünk. Az egész ügy egy halom energiát emésztett fel, így nem maradt elég időnk és erőforrásunk más területek fejlesztésére, ami komoly kihatással volt a bajnoki címért folytatott küzdelemre."
"Természetesen az utolsó versenyekre sikerült valamelyest optimalizálni az R26-ost, azonban már nem tudtuk elérni azt a szintet, ahol korábban voltunk. Sőt mi több, éppen ebben az időben erősödött meg a Bridgestone, ami plusz segítséget jelentett a Ferrarinak."
Az ellensúlyos lengéscsillapító egyes források szerint körönként akár négy tizedmásodpercet is hozott a Renault-nak, így elvesztése kétségkívül fájó pont volt a csapat számára, különösen egy ilyen kiélezett bajnokságban, mint az idei volt.
"Nagyon kemény volt a küzdelem. Rettenetesen kemény. Riválisainknak szinte nem volt gyenge pontjuk. Minden egyes alkalmat meg kellett ragadnunk, hogy növelni tudjuk előnyünket. Politikailag is nehéz volt az év. Úgy érzem, pályafutásom egyik legkeményebb szezonján vagyok túl, különösen, ha visszatekintek az ellensúlyos lengéscsillapító körül kialakult botrányra, és Fernando monzai büntetésére."