A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) áprilisi közleményében erősítette meg, hogy a Prodrive lesz a mezőny tizenkettedik csapata a 2008-as idénytől. A David Richards vezette alakulat már hónapokkal ezelőtt megkezdte a felkészülést debütáló évére, ám ennek ellenére nem számít azonnali sikerekre.
"Mindenki tudni akarja, hogy halad a főhadiszállásunk építése, illetve hányan dolgoznak jelenleg a csapatban. Annyit elmondhatok, hogy jelenleg elég lassan haladunk, és nem is szeretnénk elkapkodni a dolgokat" - mondta a BAR és a Benetton egykori csapatvezetője, David Richards a Forma-1 hivatalos weboldalán. "Ha a stratégiánk működik, akkor biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz, és egy nagycsapat partnereként tevékenykedhetünk a későbbiekben, azonban a 2007-es szezon végéig biztosan nem áruljuk el pontos terveinket."
A 2008-as idénytől a szabályok lehetővé teszik a karosszériákkal való kereskedést, ami a kiscsapatokat a költségek kordában tartása mellett megerősítheti. A Honda, a Toyota, a Renault, és a Ferrari már jelenleg is szállít motorokat más csapatoknak, míg egyes források szerint a BMW és a Mercedes-Benz is fontolgatja fiókcsapatának elindítását.
Egyesek szerint a Prodrive lesz a Mercedes B csapata a 2008-as idénytől, amit egyelőre még egyik fél sem erősített meg. David Richards azonban elmondta, jelenleg nem a motorkérdés a legfontosabb, ugyanis az új autó nagy valószínűséggel csak 2007 végén gördülhet először pályára.
"Az a tapasztalatom, hogy nem szabad elkapkodni a dolgokat, és arra késztetni az embereket, hogy gyorsan végezzenek a dolgokkal, mert egy idő után azon veszi észre magát az ember, hogy túl sok dolgozója van, akikre nincs is valójában szüksége" - magyarázta Richards. "Ezen a téren nagyon takarékos vagyok. Egy üzletet futtatok, aminek működnie kell, profitot kell termelnie."
Bár még útjára sem indult a csapat, Richards máris visszavonulását tervezi: "Még három évig szeretném ezt csinálni, aztán a háttérbe vonulok, és onnan nézem, miként teljesít a csapat. Az elmúlt években szemtanúi lehettünk annak, hogy a Hondának és a Toyotának milyen hosszú időbe telt a felemelkedés, és én nem vagyok egy türelmes ember. Sokkal inkább szeretem a rövid távú projecteket."
Eközben a Prodrive másik szakembere, David Lapworth a Chrash.net-nek elmondta, véleménye szerint legalább öt év kell ahhoz, hogy elérjék kitűzött céljaikat.
"Egyelőre nem mondhatok túl sokat, de eddig minden a legnagyobb rendben megy a felkészüléssel" - mondta a szakember. "Tanulmányoztuk a dolgokat, megvizsgáltuk, miként működik a Forma-1, és az elmúlt hat hónapban már keményen megkezdtük a munkát, hogy jó formában legyünk a 2008-as idényre. Fontos, hogy időben elkezdjük a fejlesztéseket, mert el kell kerülnünk a kapkodást."
"Egy ötéves tervet készítettünk, mely alatt el szeretnénk érni céljainkat. Mivel a Forma-1 az elkövetkezendő években rengeteget fog változni, elég nehéz előzetes jóslatokba bocsátkozni, de bízunk a képességeinkben."