Azt követően, hogy a Michelin az év végén elhagyja a Forma-1-et, a 2007-es idényben a Bridgestone egyedüli beszállítóként látja majd el termékeivel a teljes mezőnyt. A csapatok november végén Barcelonában próbálhatták ki a japán cég legújabb fejlesztésű kemény keverékű abroncsait, majd egy hétre rá, a puha keverékekkel is megismerkedhettek Jerezben.
A versenyzők kezdetben a hátsó gumik kopására és a tapadás hiányára panaszkodtak, ám idővel, ahogy javult a pályák állapota, és javítottak az autók beállításain, egyre jobb és egyenletesebb időket értek el a csapatok.
Mindezek ellenére Vettel elmondta, számára a gumik okozták a legnagyobb meglepetést a téli teszteken, ugyanis nem számított arra, hogy ilyen sok gondot okoznak majd a BMW istállónak a japán cég termékei.
"A gumik leptek meg a legjobban" - mondta Vettel. "Meg kell tanulni, miként működnek, hogyan lehet elkerülni a túlzott gumikopást, mire kell figyelni a vezetés közben, illetve az egyes keverékek milyenek is valójában. Míg az egyik összetétel az első körökben, a másik a későbbiekben eredményesebb."
"Ez egy nagyon bonyolult és összetett dolog, azonban ha az ember nem érti meg, miként működnek a gumik, akkor nem érhet el sikereket. Viszont úgy gondolom, jó irányba halad a munka, és nem lesz gond a jövő évben."