Huszonhárom világbajnoki ponttal Nick Heidfeld 2006-ban a legeredményesebb pilótája volt a BMW Sauber F1 Teamnek. A szezon közben lapátra tett veterán Jacques Villeneuve tizenkét egységet szorgoskodott össze, míg a kanadai helyére érkező újonc Robert Kubica hat futamon hat pontot tett be a közösbe.
A 29 éves német a csapat legtapasztaltabb és a jelek szerint legeredményesebb pilótája, és a mérnökökkel is remekül megérteti magát. Ráadásul a BMW motorsport igazgatója, Mario Theissen is kedveli Heidfeldet, szerződése pedig 2008 végéig szól, ám ennek ellenére sem elsőszámú versenyzőként kezelik az istállónál.
"A csapaton belüli pozíciókért meg kell dolgozni. Természetesen én vagyok a legtapasztaltabb, és remélem, hogy ebből a fiatal pilótáink profitálni tudnak. Az autóban persze már Robert und Sebastian is egyedül ül. Robert már majdnem túl van egy fél Forma-1-es szezonon, nagyon gyorsan megszokta a légkört és máris nagy hasznára van a csapatnak."
Érdekes módon Heidfeld 2006-ban remek formába került, miután Kubica váltotta Villeneuve-öt: "Ennek nem tulajdonítok nagy jelentőséget. Egyszerűen arról volt szó, hogy az autó jobb volt, mint előtte, így értelemszerűen javultak az én eredményeim is"- folytatta a német, aki
a tavalyi szezon utolsó hat futamán tíz pontot gyűjtött, és a Magyar Nagydíjon felállhatott a dobogó harmadik fokára is.
Csapaton belül Heidfeld mindig is jó összhangot tudott teremteni kollégáival, így Kubicával sincs súrlódás: "Az első perctől kezdve jó a kapcsolatunk. De a csapattársaimmal soha nem is volt semmiféle problémám, legyen az Kimi Räikkönen, Felipe Massa vagy Jacques Villeneuve." A jó összhang pedig nagyon fontos egy olyan formálódó csapatnál, mint a BMW Sauber, így nem csoda, ha elégedettek Heidfelddel.
És hogy a 2007-es szezontól mit vár a német? "A konstruktőrök versenyében a negyedik hely megszerzése már nagy lépést jelentene számunkra. De a levegő egyre ritkább, minél magasabbra emelkedik az ember. Tavaly roppant nagy szakadék volt a negyedikés az ötödik hely közt. Mi csak harminchat pontot gyűjtöttünk a Honda nyolcvanhatjával szemben. De a BMW Sauber F1 Team és én is világbajnokok akarunk lenni egyszer, úgyhogy magasra kell tennünk a lécet."