Mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a tavalyi év végén befagyasztotta a motorfejlesztéseket, a csapatok csak néhány területen változtathattak erőforrásaikon, mely igencsak megnehezítette az életüket.
Nem volt ez más a Renault esetében sem, akik bár új kódnevet adtak idei motorjuknak, az valóban a tavalyi egység egy optimalizált változata.
"Az idei évben másképp kellett dolgoznunk, mint korábbam" - mondta White. "Ahelyett, hogy egy új motort építettünk volna, amit 2001 óta minden egyes évben megtettünk, most meg volt kötve a kezünk, és az volt a feladatunk, hogy optimalizáljuk tavalyi erőforrásunkat, melynek fordulatszáma idéntől nem haladhatja meg a 19 000-et."
"Bár az új motor az RS27-es kódszámot viseli, hozzávetőlegesen csak 10 százalék új elem kapott helyet benne, noha korábban több mint a 95 százaléka új volt a motoroknak" - folytatta a Renault szakembere.
"Mindezek ellenére továbbra is ez az egység a világ egyik legjobb motorja. Mint mindig, most is a legjobbak szeretnénk lenni, és célunk az, hogy az első helyre kerüljünk a motorversenyben, melyet csak úgy lehet elérni, ha a nullára csökkentjük a motorhibák esélyeit. Keményen dolgoztunk, hogy sikerüljön elérni céljainkat, de úgy érzem, rendben vagyunk."