Ugyan az idei évben még tilos a karosszériák csereberéje, a Scuderia Toro Rosso és a Super Aguri a szabályok kijátszásával azt tervezi, hogy anyacége a Red Bull Racing illetve a Honda idei modelljeinek egy módosított változatával kezdi meg az évet.
Ugyan a riválisok, különösen a kisebb független csapatok (Williams, Spyker) keményen harcolnak, hogy megakadályozzák az említett két gárda terveit, nagy valószínűséggel nem fognak tudni mit tenni, ugyanis okosan kijátszva a szabályokat, jogszerűen használják majd beszállítóik autóit.
Sir Frank Williams az Autosportnak adott interjújában azonban elmondta, nem is az idei évtől tart, sokkal inkább a sport hosszú távú jövőjét félti, mert véleménye szerint, ha elterjednek a "fogyasztói" karosszériák, ellehetetlenedik a független kiscsapatok élete a Forma-1-ben.
"A független kiscsapatok egyszerűen nem fogják túlélni azt, ha nem kapnak akkora szeletet a bevételekből, mint a nagyok. A karosszériákkal való kereskedés, bevétel nélkül azt fogja eredményezni, hogy kihullanak a kiscsapatok a Forma-1-ből" - monda a Williams névadója, aki egyszerűen nem tudja felfogni, milyen jogon kaphatnak világbajnoki pontokat azok a csapatok, amelyek mások karosszériáit használják, miközben csapata az elmúlt évtizedekben vért izzadva dolgozott azért, hogy saját fejlesztésű autóval állhasson rajthoz, nem kevés pénzért.
"Miért lehetséges az, hogy David Richards (a Prodrive vezetője) 20 milliós költségvetéssel bekerülhet a Forma-1-be, miközben minden csapat keményen dolgozik azért, hogy minden számláját ki tudja fizetni" - folytatta Sir Frank Williams. "Nélküle is megy a Forma-1. Milyen elkötelezettségéről tesz tanúbizonyságot David, mikor megvásárolja az autóit? Két év múlva simán távozhat."
"Nem azért mondom ezeket, mert bántani akarom David Richards-ot, akivel remek a kapcsolatom, és soha nem ártott a Williamsnek. Azonban ha konstruktőr vagy, akkor autót kell építened, erről szól a Forma-1. És ha mástól vásárolsz konstrukciót, akkor nem vagy konstruktőr, így nem is vehetsz részt a bajnokságban."
Williams azt is elmondta, véleménye szerint a Super Aguri és a Toro Rosso ügye a bíróságon fog kikötni, bár a végleges bírói döntésre sokat kell majd várni.
"Nem fog évekig tartani, de akár egy évig is elhúzódhat, és elég mocskos lehet. Azonban talán Max Mosley hathat a csapatokra. Korábban azt mondta, hogy nem fog ebbe belefolyni, mert ez a Concorde Egyezményről szól. Azonban három félnek kell szignóznia a Concorde Egyezményt, és az egyik éppen Mosley."