Az új F1.07-es fedőnévre hallgató versenygép már korábban is bizonyította gyorsaságát, ám a hidraulikai rendszer, és a váltómű gyakori meghibásodása miatt a csapatnak többször meg kellett szakítania a munkát a téli teszteken.
A riválisok már korábban felfigyeltek a német-svájci alakulat remek teljesítményére, és miután úgy tűnik, hogy a hidraulikus rendszert illetve a váltóművet is átépíti a csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra, minden jel arra utal, hogy a BMW Sauber szárnyalni fog a tengerentúli versenyeken.
Heidfeld ugyan korábban leírta a csapat esélyeit, az eheti tesztek után jóval optimistábban nyilatkozott: "Elégedett vagyok, mert probléma nélkül teljesítettem hosszú etapjaimat. Eddig minden egyes teszten voltak problémáink, azonban úgy tűnik, hogy most túlléptünk ezen. A megbízhatóság volt az egyedüli problémám, minden mással meg voltam elégedve" - mondta Heidfeld az Autosportnak.
Ugyan a BMW szárnyalt a héten Bahreinben, Heidfeld nem tulajdonít különösebb jelentőséget a köridőknek. A német versenyző sokkal jobban örül annak, hogy probléma nélkül teljesítette az előírt versenytávot a nagy melegben.
"Természetesen gyors az autónk, de mi mindig többet akarunk" - folytatta. "A köridők azonban nem számítanak, azokból semmit nem lehet kiolvasni. Jó, ha gyorsak vagyunk, de a hosszú etapok döntenek. Úgy gondolom, hogy a Ferrari előttünk jár, de már most meg vagyunk elégedve a sebességünkkel."
Heidfeld azt is elmondta, érdekes volt látni a Bridgestone két keveréke közti különbséget. A német sofőr szerint ez még jobban kijön majd a versenyen, mikor a csapatoknak mindkét gumit fel kell majd használniuk.
"Óriási volt a különbség a két gumi között, éppen ezért nagyon érdekes lesz majd a helyzet a versenyen. Biztos vagyok benne, hogy melegebb lesz, így a gumiválasztás nem lesz egyszerű."