A riválisok már korábban felfigyeltek a BMW Sauber teszteken nyújtott kimagasló teljesítményére, nem csoda tehát, hogy sokan a német-svájci alakulatot várják az idei év egyik legnagyobb esélyesének. Az eddig látottak alapján azt lehet mondani, hogy csak a Ferrari szárnyalja túl a BMW-t a hosszú etapok alatt, ám az F1.07-es modell gyenge megbízhatósága még problémát okozhat számukra.
Rampf az Autosportnak bevallotta, komoly bosszúságot okoznak a csapat számára a folyamatos meghibásodások, és miután Robert Kubica alatt két alkalommal is megállt az autó a tegnapi nap Bahreinben, egyértelművé vált a vezetőség számára, hogy minél gyorsabban tenniük kell valamit a megbízhatóság javításának érdekében.
"A váltó volt. Kezd egyre bosszantóbbá válni a dolog. Mechanikai problémáink vannak, amiket minél előbb meg kell oldanunk" - mondta a szakember a tegnapi tréninget követően. "Tudom, hogy a sebességünk megvan, ám még a megbízhatóságunkon kell javítani."
A többi csapattal egyetemben a BMW is kipróbálta új aerodinamikai elemeit tegnap Bahreinben, ám Rampf elárulta, a végleges aerodinamikai csomagjuk csak a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra készül el.
"Csak Melbourne-re készül el a végleges aerodinamikai csomagunk, mert minden elemet most kezdünk el készíteni. Kubica ugyan lassabb volt az új első- és hátsó szárnnyal, de úgy gondolom, hogy a hosszú etapjai magukért beszélnek" - tette hozzá Rampf.