Azt követően, hogy a Red Bull bejelentette, megszerezte a sztártervező, Adrian Newey szolgálatait az idei évre, mindenki úgy gondolta, hogy az osztrák alakulat lesz az egyik meglepetéscsapat 2007-ben.
Bár az RB3-as már teljes egészében Newey tervezése, az új modell egyelőre igen gyengén teljesít a téli teszteken, és megbízhatósági problémái miatt már eddig is sok fejtörést okozott a versenyzőknek és a szakembereknek.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig már csak néhány napot tesztelhetnek az energiaital-gyárosok, azonban a gárda vezetője, Christian Horner elárulta, a jövő héten lehetőségük lesz arra, hogy kipróbálják legújabb fejlesztésű aerodinamikai csomagjukat Magny-Cours-ban, amitől sokat várnak. A szakember tovább hangsúlyozta, agresszív fejlesztési programjukkal, idővel képesek lesznek majd felvenni a lépést a legnagyobbakkal.
"Kimondhatjuk, nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk" - mondta Horner az Autosportnak. "A jövő héten Magny-Cours-ban már meglesz a végleges aerodinamikai csomagunk. Komoly fejlődést várunk az új fejlesztésektől, ám még így is legalább négy hetes csúszásban vagyunk."
Horner arra is rámutatott, talán az okozhatta a Red Bull vesztét, hogy nem készített átmeneti autót a téli tesztszezonra, és emiatt csak később tudta megkezdeni a munkát a továbbfejlesztett elemekkel.
"Tiszta lappal indultunk, új motorral, új elektronikával. Ez nem a tavalyi autó egy továbbfejlesztése, forradalmian új alkotás. Ahogy egy új autónál ez lenni szokott, gyermekbetegségek hadával állunk szemben, és egyelőre még nem ismerjük olyan jól a versenygépet, hogy azonnal orvosolni tudjuk a problémákat. Az idei évben egy igen agresszív fejlesztési programunk van, amitől komoly előrelépést remélünk. Biztos vagyok benne, hogy javulni fog a teljesítményünk."
"Kemény lesz a küzdelem, hiszen mindenki jól felkészült az idei évre" - tette hozzá Horner.