Több hónapos felkészülési időszak előzte meg az idei év első időmérő edzését, melyet Ausztráliában, az Albert Parkban rendeztek meg közép-európai idő szerint kora hajnalban. A versenyzőket napos időjárás fogadta, így minden ideális volt ahhoz, hogy kihozzák autóikból a maximumot.
Első etap
A 2007-es év első időmérő edzését a Spyker istálló holland versenyzője, Christijan Albers kezdte meg, aki bár csúszkált, nem meglepő módon az első helyre állt. A fiatal versenyzőt a Super Aguri újdonsült versenyzője, a Honda egykori tesztpilótája, Anthony Davidson követte, aki azonnal átvette a vezetést. A brit versenyző után márkatársa, Takuma Szato is pályára vitte az SA07-est, ám a japánnak be kellett érnie az ideiglenes harmadik hellyel. Nem sokkal később megjelent a pályán Trulli, majd Coulthard, akik felváltva foglalták el az ideiglenes első pozíciót Melbourne-ben.
Az edzés felénél járva a nagyok is kimerészkedtek. Elsőként a McLaren újonca, Lewis Hamilton gördült pályára, aki 1:26.674-es idejével azonnal az élre ugrott. A brit sofőr csapattársa, a kétszeres világbajnok is felbukkant az utcai pályán, Alonso ugyan remek időt autózott, pár századdal lecsúszott az első helyről, így be kellett érnie Hamilton mögött a második hellyel.
Nem kellett sokat várni, és a Ferrarik is megjelentek. Elsőként Kimi Raikkönen vitte pályára az F2007-est, a finn sofőr ugyan csak egy hajszálnyival, de jobb időt futott Hamiltonnál, és az élre állt. Raikkönen csapattársa, a nagy esélyesnek tartott Massa szintén csak pár századdal futott gyengébb időt az előtte állóknál, mely a negyedik helyet jelentette számára.
A téli tesztek nagy nyertesének kikiáltott BMW is remekül szerepelt. Kubica első nekifutásra azonnal felugrott Alonso elé a harmadik helyre, míg Heidfeld is brillírozott, a német sofőr a hatodik helyre repítette az F1.07-est.
A Honda ismét kockázatott, és Button csak az utolsó utáni pillanatokban kvalifikálta magát az időmérő második körére, miközben Barrichello egyre nagyobb veszélyben érezhette magát. A brit sofőr végül bejött a tizenegyedik helyre, míg márkatársa nagy meglepetésre már az első körben kiesett. A Toyota olasz sofőrje, Jarno Trulli sem lehetett túlságosan boldog, ugyanis ő is az utolsó pillanatokban vívta ki a jogot, hogy részt vehessen a második tréningen.
A Renault-k nem szerepeltek valami fényesen, Fisichella a tizedik, míg csapattársa, Heikki Kovalainen a tizennegyedik lett, ám mindketten bejutottak a második körbe. Az első etap két nagy vesztese kétségkívül a Red Bull Racing skót pilótája, David Coulthard és a Honda brazilja, Rubens Barrichello volt, akik már az első körben búcsúztak a küzdelemtől. A Super Aguri versenyzői kimagaslóan teljesítettek, Davidson ideje mindössze csak három tizeddel maradt el Raikkönen legjobbjától.
Az időeredmények egyébként roppant szorosak voltak, az első öt helyen befutó versenyzőt kevesebb, mint egy tized választotta csak el egymástól. Raikkönen tehát megnyerte az első tréninget, őt Hamilton, Kubica, ALonso és Massa követte a sorban.
Az első etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Rubens Barrichello, Scott Speed, David Coulthard, Vitantonio Liuzzi, Adrian Sutil, és Christijan Albers.
Második etap
A második körben senki sem sietett. Elsőként a Williams német versenyzője, Nico Rosberg látogatott ki a pályára. A GP2 egykori bajnoka 1:27.723-as idejével azonnal az élre áll, ám jött Davidson a Super Agurival, és átvette a vezetést.
Tíz perccel a második edzés vége előtt többen is kimerészkedtek az utcai ringre. A két Toyota szállta meg a pályát. A kölni bázisú csapat azonban nem lehetett túlságosan boldog, mert Ralf Schumacher autója elkezdett lassulni. A német sofőr később visszatért boxba, és folytatni tudta a körözést - be is került az utolsó körbe.
A Renault sem várt tovább, az edzés felénél járva Fisichella kilátogatott a pályára, és 1:26.545-ös idejével az élre állt. Csapattársa, Heikki Kovalainen ugyan gyengébb időt (1:27.360) ment, felugrott a két Super Aguri mögé a hatodik helyre.
Öt perccel a tréning vége előtt a BMW Sauber lengyel sofőrje, Robert Kubica 1:25. 882-es idejével átvette a vezetést, ám nem örülhetett sokáig, mert jött a két McLaren, Hamilton és Alonso, akik ebben a sorrendben elfoglalták az első két pozíciót. Időközben a másik BMW-t terelgető Nick Heidfeld felugrott márkatársa mögé a negyedik helyre.
A két Ferrari kivárt. Raikkönen és Massa négy perccel a vége előtt gördült pályára. Elsőként a finn sofőr kezdte meg gyorskörét, ám folyamatosan lassult, így be kellett érnie Alonso mögött a harmadik pozícióval. Massa csak az utolsó percekben bukkant fel a pályán. A brazil pilóta már az első etapban nyolc tizedet kapott Hamiltontól, ám a pálya középső részénél járva az F2007-es megadta magát alatta, így mért kör nélkül nem jutott be az utolsó, mindent eldöntő etapba.
Bár Alonso továbbjutása biztosítva volt, a spanyol nem elégedett meg Hamilton mögött a második hellyel, és futott egy fantasztikus kört, és 1:25.326-os idejével átvette a vezetést, miközben Heidfeld három századdal lemaradva mögötte felugrott a második helyre.
Alonso tehát megnyerte a tréninget Heidfeld előtt, akit Hamilton, Raikkönen, Kubica és Fisichella követett. A legnagyobb vesztes kétségkívül Massa volt, aki a Ferrari meghibásodása miatt mért kört sem tudott futni a második etapban. A Renault finn sofőrje, Kovalainen és a Honda britje, Button is kiesett, míg a Super Agurival futó Takuma Szato, és a Red Bull Racing sofőrje, Mark Webber végül bejutott az utolsó körbe.
A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Anthony Davidson, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Jenson Button, Alexander Wurz, és Felipe Massa.
Harmadik etap
A tavalyi évhez hasonlóan az utolsó etap első fele az üzemanyag fogyasztásról szólt. A versenyzők egymás mögött köröztek, mindenki kivárt.
Nyolc perccel az edzés vége előtt a két McLaren megérkezett a boxba új gumikért. Elsőként Hamilton állt be a szerelők közé, akit pár másodperccel később Alonso követett. Nem sokkal ezután a BMW Sauber versenyzői is elszánták magukat a kiállásra. Heidfeld és Kubica tehát új gumikat kapott.
Az első figyelemreméltó időt Fisichella autózta, az olasz sofőr 1:27.925-ös idejével az élre állt, akitől nem sokkal később Lewis Hamilton (1:27.190), majd Fernando Alonso (1:27.050) átvette a vezetést. A Ferrari még versenyben maradt sofőrje, Kimi Raikkönen már biztosan az új, lágy keverékekkel futott, a finn sofőr 1:26.071-es idejével majd egy teljes másodpercet adott a kétszeres világbajnoknak, és megszerezte az ideiglenes pole pozíciót.
Két perccel a vége előtt ismét megtelt a boxutca. Fisichella kezdte meg elsőként gyorskörét, ám az olasznak esélye sem volt harcba szállni a rajtelsőségért. A McLaren is próbálkozott, de Raikkönen idejét senki nem tudta felülmúlni, így a finn pilóta megszerezte az első rajtkockáz élete első Ferraris versenyén.
A finn pilóta mögött a McLaren kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso és nagy meglepetésre a BMW Sauber német pilótája, Nick Heidfeld végzett, akit az újonc Lewis Hamilton követett a negyedik helyen. Szato behozta a Super Agurit a tizedik helyre, aminek szemmel láthatóan is nagyon örült a kiscsapat vezetése.