Ideális körülmények között vette kezdetét a 2007-es szezon első versenye Melbourne-ben. Az 58 körös Ausztrál Nagydíjon 22 fokos levegő-, és 41 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket.
A pole pozícióból induló Kimi Raikkönen remekül kapta el a rajtot, míg legnagyobb riválisa, Fernando Alonso egy kissé beragadt, mely éppen elég volt ahhoz, hogy a BMW német sofőrje, Nick Heidfeld bejöjjön elé a második helyre. A McLaren újonca, Lewis Hamilton is kiválóan rajtolt, és bár Kubica a célegyenes végén még előtte volt, kiváló helyzetfelismerésének és helyezkedésének köszönhetően a lengyel sofőrt, illetve spanyol csapattársát is megelőzte, és harmadikként vette az első kanyart.
Az első kör végén a következőképp nézett ki az első nyolc (pontszerző) sora: Kimi Raikkönen volt az élen, mögötte egy másodperccel lemaradva Nick Heidfeld következett, akit a GP2 tavalyi bajnoka, a McLaren újonca Lewis Hamilton követett a harmadik helyen. A negyedik pozícióban a világbajnok Fernando Alonso tanyázott, akit Robert Kubica, Giancarlo Fisichella, Mark Webber, és Ralf Schumacher követett. Az utolsó helyről rajtoló Felipe Massa időközben felugrott a tizenhetedik helyre.
Tíz kör elteltével a hatalmas tempót diktáló Kimi Raikkönen már több mint 8 másodperccel vezetett Heidfeld előtt, akit további két másodperccel lemaradva követett a McLaren duója, Hamilton és Alonso. Az első kiesőre sem kellett sokat várni, a Spyker holland versenyzője, Christjan Albers a célegyenes utáni egyenes végén elvesztette autója felett az uralmát, és a gumifalban végezte.
A tizenharmadik körben Nick Heidfeld megkezdte a boxkiállások első körét. A BMW Sauber német versenyzője a második helyről állt ki, hogy lecserélje lágy gumijait és üzemanyagot vételezzen. Heidfeld a hetedik helyen folytatta tovább a körözést. Hat körrel később az élen autózó Kimi Raikkönen is elszánta magát a kiállásra, a finn versenyző ismét kemény keverékeket kapott, és Kubica mögé, a negyedik helyre ért vissza. Kimi kiállásával az újonc Lewis Hamilton vette át a vezetést, akit egy másodperces távolságban követett csapattársa, Fernando Alonso.
Egy körrel később a Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella is meglátogatta szerelőit. A római születésű pilóta egyszerre érkezett meg Trullival a célegyenes végi kanyarba, egy kicsit kakaskodtak, melyből Fisichella jött ki jobban, így a nyolcadik helyen folytathatta tovább a körözést. Heidfeld után Kubica is kiállt tankolni, mellyel változott a két BMW sorrendje. Az élmezőnyből már csak a két McLaren nem volt kint a boxban.
A wokingiak versenyzőire sem kellett sokat várni, elsőként Fernando Alonso állt ki a boxba (22. kör), akit egy körrel később Hamilton is követett. A brit sofőr levezető körén ugyan beragadt Sutil mögé, mégis meg tudta tartani előnyét Alonsóval szemben. A két McLaren a második, illetve a harmadik helyen folytatta tovább a száguldást, hét másodperccel lemaradva az élen álló Kimi Raikkönen mögött.
A mezőny hátsó régiójában több kisebb csata is kialakult. A Hondák továbbra is küszködtek, miközben Szato simán verte őket. Massa időközben felugrott a hetedik helyre, ám nem szabad elfelejteni, hogy a Ferrari brazilja ekkor még nem volt kint tankolni. Érdekes megjegyezni, hogy a verseny felénél járva egyedül Raikkönen futott 1:26-os időket, mindenki más lassabban autózott a mezőnyben. A finn sofőr a 29. körben már majd 18 másodperccel vezetett a két McLaren előtt.
A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa végül a 29. körben állt ki tankolni, mellyel visszacsúszott a tizenegyedik helyre. Eközben Jenson Button egy áthajtásos büntetést kapott, miután átlépte a megengedett sebességet a boxutcában. Albers után a Toro Rosso amerikai versenyzője, Scott Speed is búcsúzott a közdelemtől, miután elvesztette autója felett az uralmát.
Bár a kiváló negyedik helyen autózott, a BMW nem bírta Kubica alatt a gyűrődést, és a 37. körben megadta magát. Az első technikai hiba tehát a német-svájci alakulatot sújtotta a 2007-es idényben. A lengyel sofőr ugyan még begurult a boxba, ám orral előre beállt a garázsba. Egy körrel később a másik BMW is megjelent a boxutcában, ám Heidfeld előre tervezett - utolsó - kiállására érkezett.
Eközben Raikkönen ismét rákapcsolt, és miután lekörözte csapattársát, egyre könnyebb autójával, utolsó kiállása előtt még egy űridőt autózott. A finn sofőr 1:25.235-ös idejével majd egy teljes másodpercet javított időmérő körén, majd meglátogatta szerelőit, és az első helyre tért vissza.
Egy körrel később Hamilton is teljesítette utolsó kiállását. A brit sofőrnek azonban nem jött ki jól a lépést, az utolsó kanyarokban feltartották, így Alonso megérkezhetett mögé, és még volt két gyorsköre. A spanyol rákapcsolt, és utolsó boxkiállását követően simán megelőzte újonc csapattársát.
Bár Raikkönen kényelmesen vezetett, tíz körrel a verseny vége előtt egy buta hibát vétett, és kis híján kicsúszott a bukótérbe. A finn sofőr azonban megfogta a Ferrarit, és gond nélkül tovább tudta folytatni a körözést. Massa időközben feljött a hatodik helyre, ami kiváló teljesítménynek mondható, figyelembe véve, hogy a brazil az utolsó helyről rajtolt.
Az utolsó körökre is maradt némi izgalom. Coulthard igen agresszíven érkezett meg Wurz mellé a célegyenes után egyenes végén. A Red Bull azonban nem fért be a Williams mellé a belső íven, melynek az lett az eredménye, hogy Coulthatd átugrott Wurz autóján, így mindketten kiestek.
A Ferrari nagyon helyesen egy kiállásos stratégiával küldte pályára az utolsó helyről rajtoló Massát, aki négy körrel a futam vége előtt teljesen megérkezett Fisichella mögé, ám a brazil bármennyire is akarta, nem tudta megelőzni a Renault-t, így be kellett érnie a hatodik hellyel.
Raikkönen tehát megnyerte a 2007-es szezon első versenyét, míg a dobogóra a McLaren duója, a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso és újonc csapattársa, Lewis Hamilton állhatott fel mellé. A negyedik helyen a BMW még versenyben maradt sofőrje, Nick Heidfeld végzett, míg a pontszerzők sorát Giancarlo Fisichella, Felipe Massa, nagy meglepetésre Nico Rosberg a Williamsszel, és Ralf Schumacher a Toyotával zárta.