A francia alakulat igen gyengén kezdte az idei évet, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon jócskán lemaradt legkomolyabb riválisaitól, és esélye sem volt harcba szállni a Ferrari, a McLaren, és a BMW versenyzőivel.
A Renault vezetősége azonban nem aggódik emiatt, különösen azok után nem, hogy a múlt héten megrendezett maláj tesztprogram alkalmával bemutatott új komponenseikkel sikerült komolyabb előrelépést elérniük az autó teljesítménye terén. A világbajnok csapat egy új hátsó szárnnyal érkezik majd meg Sepangba, melytől azt várják, hogy közelebb kerülhetnek a Ferrarihoz, és a McLarenhez.
"A csapaton belül mindenki azt gondolja, hogy sikerült komolyabb fejlődést elérnünk a Melbourne-ben látottakhoz képest" - mondta Bob Bell a Renault technikai vezetője. "Jelenleg még túl korai lenne arról beszélni, hogy befogjuk a Ferrarit, vagy a McLarent, azonban úgy érzem sikerült közelebb kerülnünk hozzájuk."
"Mindent megtettünk annak érdekében, hogy a megbízhatóságunkkal többé ne legyen probléma. Különösen most, hogy a teljesítményünk nem a legmegfelelőbb, nem engedhetjük meg magunknak, hogy a megbízhatóságunk gyengüljön. Az autónak tökéletesen kell muzsikálnia, és bízunk benne, hogy erről már Malajziában mindenki megbizonyosodhat" - folytatta a brit szakember, aki elárulta, a Renault minden eddiginél keményebb fejlesztési programot tűzött ki maga elé az idei évben, hogy minél előbb befogja az élmenőket.
"A jelenlegi helyzetben mindent megteszünk annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban új elemeket mutassunk be. Az elmúlt esztendőkben úgy kellett eljárnunk, hogy ne legyen veszélyben a vezető pozíciónk, és továbbra is mi legyünk a legesélyesebbek a bajnoki cím megszerzésére. Idén viszont nincs vesztenivalónk, így sokkal agresszívebben fejleszthetünk, mely ugyan kockázatosabb, de ez most teljesen mindegy."
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt héten új tesztmetódust vezetett be a mozgó fenéklemezek kiszűrésére, mely Bell szerint egyeseknek komoly gondot is okozhat a mezőnyben.
"Biztos vagyok benne, hogy fontos lesz, miként reagálták le az egyes csapatok a FIA bejelentését, miszerint más módszerekkel szűrik ki a mozgó fenéklemezek használatát. Minden csapatnak nehézséget okoz majd az átállás, és ez akár rá is nyomhatja a bélyegét a csapatok teljesítményére, illetve fejlesztési tervére" - tette hozzá Bell.