A Renault-t az elmúlt két évben nem lehetett megverni, a francia márka mind a konstruktőrök, mind a pilóták versenyében duplázni tudott.
A sikerek egyik legfőbb letéteményese Fernando Alonso volt, aki a szezon végén a McLaren-Mercedes ajánlatát fogadta el. 2007 első két futama után nagyon úgy tűnik, hogy a spanyollal együtt a sikerek is távoztak a Renault-tól.
A francia gárda lemaradását elsősorban az eredményezi, hogy a mérnökök még nem tudták kellőképpen összehangolni a kasztnit és a Bridgestone gumikat. Egyes szakértők azonban Fernando Alonso távozásával magyarázzák a látványos visszaesést.
A Renault logisztikai vezetője, Steve Nielsen azonban nem ért egyet ezekkel a véleményekkel: "Ha két-három tizedmásodpercről lenne szó, akkor mondhatnánk, hogy Fernando távozása miatt kerültünk hátrányba, hiszen ő egy kitűnő pilóta, csakúgy, mint a jelenlegi versenyzőink."
"Jelenleg azonban mintegy másfél másodperccel vagy még többel vagyunk elmaradva a legjobbaktól. Fernando akármennyire is jó pilóta, ennyit azért ő sem tud hozzátenni egy autóhoz"- vélekedett Steve Nielsen.