Az idei három versenyen a Red Bull autói hiába szerepeltek jól az időmérőkön, hiába voltak nagyon gyorsak például Bahreinben, a pontszerzők listájára egyelőre egyik pilóta neve sem került fel.
Az osztrák tulajdonban lévő istálló éppen ezért az elmúlt időben sok kritikát kapott. A csapathoz tavalyi szezonban csatlakozó neves mérnök, Adrian Newey eddig nem váltotta meg a világot, bár a jelek szerint az RB3-as sebességével már nincsenek akkor a gondok. A megbízhatóságával viszont annál inkább...
Ezt a csapat Bahreinben bizonyította is, hiszen David Coulthard a 21. helyről rajtolva már a hetedik pozícióban feszített, amikor kiesett, de Mark Webber is az egy pontot érő nyolcadik helyről szállt ki. A sebesség tekintetében a Red Bull viszont lepipálta a Renault-t, a Williamset és a Hondát is.
"Egy verseny még nem változtat meg semmit"- hűtötte le a lelkesedést Mark Webber. "Persze mindenképpen biztató a bahreini sebesség, de ezt legközelebb úgy kell megismételnünk, hogy közben célba is érünk."
"Gyorsabbak voltunk, mint a Renault, és ha végig megyünk a versenyen, akkor a hetedik és nyolcadik helyen intettek volna le bennünket. Eddig még nem tudtunk pontot szerezni, de aki azt gondolja, hogy problémáink vannak, az szerintem nézzen szét a Hondánál is"- terelte el a figyelmet csapatáról az ausztrál pilóta.
Webbernek ráadásul Bahreinben a tanksapkával is gondjai voltak, mert az nem csukódott vissza az első tankolás után, és így az autó aerodinamikája jelentősen megváltozott. A versenyző számára igencsak bosszantó lehet, hogy ez idén már másodszor fordult elő vele: "Ezt nem lehet elfogadni! Jó lett volna, ha leszakad a fedél, de az jó erősen rögzítve volt"- háborgott Webber, aki minden bizonnyal díjazná, ha az autó más alkatrészei is legalább annyira masszívak lennének, mint a tanksapka.