A Forma-1 mezőnye jól ismeri a barcelonai pályát, hiszen a csapatok a katalán ringen tesztelnek a legtöbbet, ám ennek ellenére mégsem sikerült zökkenőmentesre a Spanyol Nagydíj.
A pilóták már a rajtbíró jelzésére vártak, amikor a hatodik rajtkockában álló Jarno Trulli jelezte, autójával nincs minden rendben. Ezek után a mezőny természetesen megtett még egy felvezető kört, majd ismét felsorakozott a célegyenesben. A késleltetett rajtot okozó Toyotát közben újraéleszttették és Trulli a bokszutcából indulhatott útnak.
A rajthoz hasonlóan az első körök sem teltek eseménytelenül. Az élről induló Massa elsőként érkezett az első kanyarba, ahol a mellőle induló Fernando Alonso megkísérelte a brazil megelőzését. Ám ez nem jött össze a hazai közönsége előtt küzdő mclarenesnek, olyannyira, hogy a kavicságyba sodródott, és két pozícióval hátrébb került.
A hátsó régiókban az egyaránt gyenge szombati napot kifogó, ám vasárnap sem sokkal szerncsésebb Alexander Wurz és Ralf Schumacher talált egymásra, az osztrák versenye ekkor véget ért, a toyotás német viszont első légterelőjének cseréje után folytathatta a Spanyol Nagydíjat.
A következő kiesőkre sem kellett sokat várni, előbb Mark Webber, majd nem sokkal később Jarno Trulli is behajtott a garázsba. Óriási meglepetésre ugyanerre a sorsra jutott a harmadik helyen haladó Kimi Raikkönen is, akinek autója a kilencedik körben látványosan lelassult.
Scott Speednek a 11. körben a célegyenesben a bal hátsó gumija durrant el, így az amerikai sem folytathatta. A Toro Rosso pilótája valószínűleg nagyon hiányozhatott csapattársának, Vitantonio Liuzzinak, ugyanis az olasz néhány körrel később szintén feladata a küzdelmet és a bokszba hajtott, persze technikai hiba miatt.
Az élen közben szép csendben zajlottak az események. Felipe Massa senkitől sem zavartatva folyamatosan növelte előnyét a McLaren duója, a második Hamilton és a harmadik Alonso előtt. A dobogóra pályázó triót a két BMW követte még látótávolságban, Heidfeldék mögött pedig Heikki Kovalainennel a nyakán David Coulthard körözött.
Nem sok kellett volna hozzá, hogy a két Honda lenullázza egymást, de végül egy első vezetőszárny cserével megúszták. Történt ugyanis, hogy a kerékcsere után a pályára visszatérő Jenson Button nem akarta elengedni a lendületből érkező csapattársát, aki erős fékezésre kényszerült, és nekicsúszott Buttonnak. A brit elvesztette első légterelőjét, de mindketten folytathatták.
Heidfeld viszont nem mondhatta el ugyanezt magáról. Az idei szezon első három futamán mindig a negyedik helyen befutó, és erre ezúttal is jó eséllyel pályázó németet szerelői sodorták nehéz helyzetbe. A BMW-s pilótát ugyanis a "pálcikás ember" a kelleténél korábban engedte útjára, amikor a jobb első kerék még nem volt megfelelően rögzítve. Heidfeldnek így egy körrel később vissza kellett térni szerelőihez. A német így jelentősen visszaesett, majd néhány körrel később végleg befejezte a körözést Barcelonában.
Az első három sorrendje nem változott a későbbiekben sem, de még csak esély sem volt a változásra, Massa, Hamilton és Alonso is lőtávolon kívül haladt egymás mögött ebben a sorrendben.
A triót követő mezőnyben is csak a bokszkiállások nyomán változott a sorrend, ha egyáltalán változott. Kubica magabiztosan őrizte negyedik helyét, a remek napot kifogó Coulthardnak pedig nem okozott gondot a más taktikán lévő Kovalainen tartása, akit közben Rosberg is maga mögé utasított.
A sorrend a leintésig már nem változott, így Felipe Massa megszerezte idei második futamgyőzelmét, a Bahreini Nagydíjhoz hasonlóan Spanyolországban is a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett. A második helyen célba érő Lewis Hamilton viszont ha lehet, talán még nagyobb tettet vitt véghez, hiszen második helyének köszönhetően immáron egyedül vezeti a pilóták bajnoki pontversenyét.
A hazai közönsége előtt autózó Fernando Alonso nem tudta orvosolni a verseny első körében elkövetett hibáját, így csak harmadik lett. A negyedik helyen az előző három nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is egy BMW végzett, csak most Robert Kubica ült a volán mögött.
David Coulthard ötödik helyének köszönhetően megszerezte a Red Bull idei első pontjait. A hatodik helyezett Rosberget Heikki Kovalainen követte, a pontszerzők sorát pedig a Takuma Szato zárta.
Spanyol Nagydíj - Végeredmény:
Poz Pilóta Csapat Idő
01. Massa Ferrari (B) 1h31:36.230
02. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 6.790
03. Alonso McLaren-Mercedes (B) + 17.456
04. Kubica BMW Sauber (B) + 31.615
05. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 58.331
06. Rosberg Williams-Toyota (B) + 59.538
07. Kovalainen Renault (B) + 1:02.128
08. Szato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
09. Fisichella Renault (B) + 1 kör
10. Barrichello Honda (B) + 1 kör
11. Davidson Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
12. Button Honda (B) + 1 kör
13. Sutil Spyker-Ferrari (B) + 2 kör
14. Albers Spyker-Ferrari (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: Massa, 1:22.680
Kiesők:
Pilóta Csapat Kör
Heidfeld BMW Sauber (B) 48
R.Schumacher Toyota (B) 46
Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 21
Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 11
Raikkonen Ferrari (B) 11
Trulli Toyota (B) 10
Webber Red Bull-Renault (B) 9
Wurz Williams-Toyota (B) 4
Az eredmények nem hivatalosak