A brit megelőzi többek közt azt a Felipe Massát is, aki idén már kétszer is győzött, ám a jelenlegi pontszabályok miatt pillanatnyilag csak a harmadik.
A régi pontleosztást (10-6-4-3-2-1) alapul véve viszont az idei bajnokságot Massa vezetné. A jelenlegi 10-8-6-5-4-3-2-1-es szisztéma nem juttatja igazán előnyhöz a futamgyőztest, emiatt többen is kritizálták már ezt az utóbbi időben.
Mielőtt bevezették a Forma-1-ben azt, hogy az első nyolc helyezett kapjon pontot, azelőtt a futamgyőztes és a második helyezetett közt dupla ekkor a volt a "szakadék", mint most, az első 10, a második csak 6 ponttal gazdagodott.
A Motorsport-Total.com internetes szaklap munkatársai az idei eredményeket átszámították a régi pontszisztéma szerint is, és az alapján Felipe Massát tették meg listavezetőnek.
Jelenleg Hamilton vezet, aki egyedüliként a mezőnyből mind a négy versenyen dobogóra állt, újonc létére három második és egy harmadik helyet szerzett. A 30 pontos brit mögött két egységgel lemaradva csapattársa, Fernando Alonso következik, aki idén már futamgyőzelmet is elkönyvelhetett.
A harmadik helyen pedig a kétségtelenül a legjobb formában lévő pilóta, a ferraris Felipe Massa tanyázik, aki két győzelem mellett három első rajtkockát is bezsebelt már idén. A brazil mégis három ponttal le van maradva Hamilton mögött.
Ezt legutóbb Massa is szóvá tette, és valóban van valami abban, amit a pontrendszert kritizálók mondanak, a győztes ugyanis nincs eléggé kiemelve. A régi, 10-6-4-3-2-1-es rendszert akkor változtatták meg a mostanira, amikor Michael Schumacher egyszerűen verhetetlen volt, és már nyár közepén matematikailag is bebiztosította világbajnoki címét. A 10-8-6-5-4-3-2-1-es szisztémának köszönhetően szorosabb lett a harc, de most úgy tűnik, a visszájára fordult a dolog.
Mindenesetre a 2002-ben még érvényben lévő pontozási elv alapján most Felipe Massa vezetne 23 pontjával, megelőzve az egyaránt 22 egységet számoló Alonsót és Hamiltont. Kimi Raikkönennek abban a rendszerben is csak a negyedik hely jutna.
A konstruktőrök versenyében nem változna a sorrend, de a három futamot is elsőként befejező Ferrari csak hárompontos hátrányban lenne a McLarennel szemben.