Alonso ezzel az eredményével két pontot hozott a világbajnokságot továbbra is vezető csapattársán, Lewis Hamiltonon, így tizenkét egységet kell ledolgoznia a hátralévő nyolc versenyen.
A McLaren a bokszban mindent megtettek annak érdekében, hogy a spanyol, ha másképp nem, hát a kerékcserék alkalmával felül tudjon kerekedni csapattársán és a ferraris Kimi Räikkönenen, de ez a futam közben megváltoztatott stratégiával sem sikerült.
Igaz, nem kellett volna sok a végső diadalhoz, mert Hamilton elé be tudott ugyan kerülni, és az első bokszkiállás után Räikkönen is megvolt, de aztán másodszor a finn jóval tovább tudott a pályán maradni, mint Alonso, így a spanyolnak meg kellett elégednie a második helyezéssel.
"Verseny közben megváltoztattuk a stratégiát azt gondolván, hogy meg tudjuk tartani a vezetést a második kiállás után is, ezért első alkalommal kevesebb üzemanyagot kaptam. Sikerült is Kimi elé kerülnöm a futam második szakaszában"- magyarázta a spanyol a taktika megváltoztatásának okát. "Nem tudtam a Kimi és köztem lévő különbséget jobban növelni, ami azért elég nagy volt, ezért azt hiszem, megfelelően cselekedtünk."
"Sohasem tudhatod, hogy mi történik verseny közben. Volt egy kis forgalom a pályán, amikor a harmadik szakaszomat kezdtem, így hat kör erejéig nem tudtam a saját tempómban autózni, ezért a Ferrari ma egy kicsit gyorsabb volt tőlünk. A második helyezés a maximum, amit elérhettem."
A spanyol azt is elmondta, hogy egyáltalán nem lepődött meg a nagy rivális silverstone-i erős teljesítményén: "Egyforma feltételek mellett, ugyannyi üzemanyaggal a Ferrarik két vagy három tizeddel gyorsabbak voltak körönként tőlünk egész hétvégén, ezért a mai gyorsaságukon nem lepődtem meg. Szeretnénk tudni, hogy mi lehet az oka a gyorsaságuknak."
"Talán ha ez élről indulhattam volna, és el tudtam volna szökni a többiek elől, akkor nyerhettem volna ma"- vélekedett Alonso.