A Magyar Nagydíj 1986 óta szerepel a Forma-1 naptárában. Az eddigi 20 verseny érdekessége, hogy eső még nem fordult elő, csupán az időmérőkön láthattak egy vagy két alkalommal rövid záport. A száraz versenyek titka egyértelműen az időpontválasztás. A magyar futamot általában augusztus első hétvégéjén rendezik, ettől csak egy-két alkalommal tértek el, akkor is maximum egy héttel rakták előrébb illetve hátrébb a futamokat. Hazánkban a sokéves átlagokat figyelembe véve az augusztus első fele hozza a legmegbízhatóbb nyári időjárást, ezen belül is az 5-15. időszak a legjobb. Ilyenkor a nappali hőmérsékletek átlagban éves maximumon vannak, és gyakran alakul ki felhőoszlató anticiklon. A nappalok rövidülését a nagy légtömegek és különösen a tengerek hőmérsékletei több hetes késéssel követik. Mivel napközben egyre kevesebb energia halmozódik fel a felszínen, ugyanakkor a magasban továbbra is nyári meleg légrétegek vannak, a légkör stabilizálódik, a felhőképződés hajlama csökken.
Nagyjából az esetek 20-30 százalékában ebben az időszakban is előfordulhat a kontinensen lokálisan lehűlés és változékony, csapadékos időszak. Idén is ez történt. Egy magassági hidegcsepp hózódott a közép-európai térségre, mely kedvez a felhőképződési folyamatoknak.
Ennek megfelelően az idei futam időjárása is változékonyan alakul. Pénteken a gyakori felhősödés és eső miatt a délutáni szabadedzés várhatóan vizes pályákon zajlik. Szombaton napos, száraz időjárásban versenyezhetnek a pole pozícióért. Vasárnap változékony időre van kilátás. Nagy valószínűséggel napsütésben kezdődik a verseny, de a növekvő gomolyfelhők miatt van esély menet közben intenzív eső kialakulására. Ez az esély csak valamivel kisebb, mint 50 százalék. Persze ettől akár izgalmasabb is lehet a verseny.