A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Kanada megadóztatja a Netflixet

streaming, tévé, előfizetés
Vágólapra másolva!
A Kanadai Rádió-, Televízió- és Távközlési Bizottság (CRTC) kedden bejelentette, hogy az online streaming-szolgáltatóknak, például a Netflixnek, a Hulunak és az Amazon Prime-nak a Kanadából származó bevételeik öt százalékával „hozzá kell járulniuk” a helyi műsor-szolgáltatáshoz.
Vágólapra másolva!

A CRTC azzal számol, hogy a befizetések évente mintegy 146 millió dollár pluszt fognak hozni a kanadai műsorszolgáltatóknak.

A szeptemberben életbelépő új szabályok a helyi hírekre, a rádióműsorokra és a francia nyelvű anyagokra, tartalmakra fog pénzt folyósítani. A rendelkezést úgy is reklámozták, hogy munkahely-teremtő hatással lesz Kanadára, 

és biztosítja, hogy a kanadai kultúra virágozzon az online streaming világában.

A CRTC-szabály tartalmaz néhány mentességet az öt százalékos adó alól, beleértve a 25 millió dollárnál kevesebb éves kanadai bevételt elérő streaming szolgáltatókat és a kanadai műsor szolgáltatókkal kapcsolatban álló szolgáltatókat.

Dave Forget, a Directors Guild of Canada ügyvezető igazgatója szerint a szabály növelni fogja „a kanadaiak számára elérhető nemzetközi produkciók kínálatát”, valamint elősegíti „az itt készülő, a saját tapasztalataikat egy kicsit jobban tükröző műsorokat”.

Forget nem részletezte, hogy a bevételeik öt százalékának lefoglalása hogyan ösztönözné a streaming-szolgáltatásokat arra, hogy több nagyszerű nemzetközi produkciót kínáljanak a kanadaiaknak.

Ha elveszik a bevételek öt százalékát, és azt mondják, hogy ennek mostantól ebbe az alapba kell folynia, és a streaming-szolgáltatók még csak nem is részesülnek ebből, akkor valószínűnek tűnik, hogy emelniük kell az árakat, ha a piacon akarnak maradni”

 – mutatott rá Michael Geist, az Ottawai Egyetem jogászprofesszora.

Geist azt is elmondta, hogy a CRTC nem dolgozta ki a javasolt rendszer néhány kulcsfontosságú elemét, például azt, hogy miként határoznák meg a „kanadai tartalmat”, vagy milyen intézkedésekkel biztosítanák, hogy csak az ilyen tartalmak jóhiszemű alkotói részesüljenek az új bevételi forrásból.

Az Amazon Prime külön közölte, hogy „aggódik a szabály negatív hatása miatt”, amelyet a döntés a kanadai fogyasztókra gyakorolhat.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!