Mindenki szív a Margit hídon
![Még mindig a Margit-híd, a budai hídfő. A járdán vezetett kerékpárút csodálatos előnye, hogy előbb-utóbb véget ér. Itt a hídra felfelé kapaszkodó bringásokon keresztül vezetik le az úttestre azokat, akik a körúton mennének tovább. A feladat elsőbbségadás kötelező táblával van nehezítve, mert a híd után jobbra is lehet kanyarodni.](https://cdn.origo.hu/2024/05/wUvSh69bMLpDsTvBBtdkdEUqAJHWQZdY0lHl4aQB6YE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzc4MmU3ZTdhN2IxMjQ5NTViNmUzODU3NjYwYTUxYzVm.webp)
Félreértés ne essék, majd’ mindenki örül annak, hogy megújul a kerékpársáv és a gyalogút, de az ehhez vezető mód, hagy némi rossz szájízt a közlekedőkben. Való igaz, a nyári iskolaszünet idején tapasztalható forgalom nem vethető össze a szeptemberivel, ezért időzítették mostanra a munkálatokat. Ám a harminc-negyven fokos hőségben nem éppen leányálom a kocsiban ülni, még úgy sem, ha közben folyamatosan zümmög a légkondicionáló. Természetesen nem kötelező autóval járni, a tisztségében végképp megerősített Karácsony Gergely például folyvást azt szajkózza, hogy szálljunk ki az autóból – miközben ő inkább szolgálati sofőrjével furikázik –, de néha azért volán mögé kell ülni. Budapesten néha az az érzése támad az embernek, hogy főbenjáró bűnt követ el, ha kocsiba merészel szállni, és a főváros első polgára forgalmi akadályokkal, dugókkal rója ki az autós bűnösökre a megfelelő mértékű penitenciát.
A vezeklés azonban nagyon fárasztó, főleg annak tükrében, hogy átgondoltabb szervezéssel meg lehetett volna úszni a dolgot. Például azzal, hogy egy teljes sáv lezárása helyett, inkább átterelik a gyalogos és kerékpáros forgalmat a híd másik oldalára. Lehet, hogy ez a megoldás is szóba került, valamiért mégis elvetették, mondván, ez is sok kellemetlenséggel járna. Mivé lenne a főváros, ha csak a Margit híd egyik oldalán lehetne sétálni? Pedig az arra járók, bringázók sokkal, de sokkal kevesebbet szenvednének a hídon feltorlódott kocsik kipufogó füstjétől.
De ezzel az alighanem ésszerűbb megoldással zárójelbe került volna a fővárosi autósok büntetése.