A tanácsadó cég 1900 vállalat körében elemezte világszerte a cégen belüli munkafolyamatokat. Néhány feltűnő és gyakori megfigyelés: Az értékesítők kevesebbet tudnak az ügyfelekkel foglalkozni, mert költségcsökkentés miatt adminisztratív munkát is kell végezniük. A vezetők mindent egymaguk akarnak elintézni, ahelyett, hogy kiadnák a munkát, megtanulnának delegálni. Mások azért nem jutnak előrébb a munkával, mert hiányoznak olyan dokumentumok, amelyeken feleslegesen más osztályok is átrágják magukat.
Nagy időrabló az előkészítetlen meeting
A kutatók a legnagyobb időrablónak a meetingeket tartják. A megbeszélések egy része eredmény nélküli, előkészítetlen, amelyeken ráadásul sokszor nem a megfelelő résztvevők ülnek.
A hatékonyan töltött munkaidő nagyobb cégeknél kisebb arányú, mint olyan kisebb vállalatoknál, ahol könnyebben át lehet látni a munkafolyamatokat, és könnyebb korrigálni a hibákat.
Ázsiában és Ausztráliában van a legtöbb üresjárat
Nemzetközi összehasonlításban a mérések szerint a németek a középmezőnyben állnak közel 32 százalékos "haszontalan" munkaidő-arányukkal. Ázsiában rosszabb (39 százalék) az Egyesült Államokban (28,8 százalék) valamivel jobb a helyzet.
A munka hatékonyságának akadálya:
Vezetői hibák: 58
Elégtelen tervezés és ellenőrzés 28
Rossz munkamorál: 17
Az alkalmazottak elégtelen képzése: 7
Informatikai problémák: 6 százalék
Rossz kommunikáció: 6
A nem produktív munkaidő aránya egy munkanapon:
Ázsia 39
Ausztrália 39
Franciaország 37
Németország 31,9
Nagy-Britannia 31,7
Európa többi része 26
Egyesült Államok 28,8
Megjegyzés: 100 százalékos hatékonyság nem érhető el. A szakértők maximum 85 százaléknyi hatékony munkaidőt (15 százalék inproduktív mellett) tartanak elérhetőnek.