Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, európai uniós forrásokból megvalósuló JOGPONT-hálózat célja, hogy segítse a munkaerő-piacra való belépést, a vállalkozóvá válást, valamint a nagyobb foglalkoztatási biztonságot. Az országszerte 141 helyen elérhető szolgáltatás rendkívül népszerű, a február 1-jei indulás óta közel négyezer ügyfél vette igénybe - mondta Pataky Péter, a konzorciumi tag Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének (MSZOSZ) elnöke.
Tízből hat kérdés munkajoggal kapcsolatos
Az eddigi tapasztalatokról elmondta: a kérdések 60-65 százaléka munkajogi, 20 százaléka cégjogi, a fennmaradó 15-20 százaléka pedig társadalombiztosítási, elsősorban nyugdíjjal kapcsolatos kérdés. "Számítottunk rá, hogy lesz igény a szolgáltatásra, de az érdeklődés mértéke minket is meglep" - fogalmazott Pataky Péter.
Pataky Péter elmondta, hogy a tanácsadás kizárólag személyes ügyintézés formájában történik, telefonos és elektronikus tanácsadás egyelőre nincs. Hozzátette ugyanakkor, hogy a szolgáltatás ilyen irányú kiterjesztése egy lehetséges fejlesztési irány lehet a jövőben.
Egy közös tájékoztatási rendszer kifejlesztése céljából kedden együttműködési megállapodást írt alá Budapesten három fél: a munkaadókból és munkavállalói szervezetekből álló konzorcium, az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) valamint a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal (FSZH).